74l Tanganyika!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zamad
    • May 2003
    • 310

    74l Tanganyika!

    Det är så att jag har ett tomt 74l akvarium som bara står, så då tänkte jag att man kanske skulle starta upp det med lite tanganyika akvarium. Men har några frågar som jag behöver få svar på innan jag börjar möblera om i lägenheten:P

    1. Hur pass stark cirkulation behöver man i ett 74l?

    2. Ska det vara nått specielt botten material eller fungerar fin sand?

    3. Vart får man tag på snäckor och hur många behöver man?

    Och till sist

    4. Har ni nån rolig och fin fisk att rekommendera och hur många fiskar och arter kan man hålla i ett 74l.

    Hoppas nån kan svara på mina frågor!

    Mvh Daniel
  • deleted
    • January 2004
    • 90

    #2
    Svar på fråga 3. Snäckor går att plocka på en strand. Men då måste du koka dom i en kastrull innan du proppar dom i karet. Men det går nog att köpa i en vanlig akvarieaffär.
    Hur många som du behöver för du bestämma själv. Men jag tror inte att det är bra om det täcker hela bottnen.

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #3
      Eftersom du skriver om snäckor så undrar jag... ska du ha snäckskalslekare??? Isåfall finns det 2-3 färska tåtar här på forumet där det skrivits en massa nybörjartips... Klicka på sök här ovanför och skriv snäckskalslekare som sökord så borde du få en massa info....
      Snäckorna kan du köpa i delikadessdisken på typ ICA... Winbergssnäckor... det blir billigast...
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      Arbetssätt...