Röd zebra och....?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eira
    • March 2004
    • 10

    Röd zebra och....?

    Hej allihop!
    Sitter och försöker fixa ihop en bra kombination av fiskarter till ett framtida akvarium (min 500L). Röd Zebra (hona orange/gul och hane blå)men sen har jag svårt att bestämma mig, så nu ber jag om lite inspirationshjälp från er. (vill gärna ha kontrasten av gula, oranga och blåa fiskar)
    Var ett tag inne på frontosa (pga det blåa med svarta ränder som var mycket snyggt) men jag är inte så förtjust i puckeln som hanen utvecklar. Sen är jag väl lite inne på delfin men det som talar emot den är att den blir så stor. Vill gärna ha något som liknar Röd Zebra (de mjuka, rena linjerna) men som bryter av när det gäller färgen.
    Några tips från er kunniga?
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Jag kör med Demasoni till mina Röd Zebra. Sen kan du ju köra Golden också om du vill ha mer än två olika.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Eira
      • March 2004
      • 10

      #3
      Den var precis i min smak! =0) Tack för tipset.
      Har du något förslag på en blå fisk i samma stil som Röd Zebra och Demasoni?

      Kommentar

      • jeburning
        • November 2003
        • 35

        #4
        Jag kan föreslå att du skaffar några socolofi, dom är väldigt vackra att titta på.
        jeburning

        Kommentar

        • Eira
          • March 2004
          • 10

          #5
          Ja, den var verkligen fin! =0)

          Kommentar

          • david elfving
            • August 2003
            • 404

            #6
            Håller helt med..
            Gul = Golden
            Blå = Pindani/socolofi eller varför inte Saulosi väldigt lik demasoni men mycket snällare.

            Jag har bla alla dessa 3 fiskar och rödzebra och det funkar kanon.

            Lycka Till!
            mvh David

            Kommentar

            • Petkro-8
              • December 2003
              • 25

              #7
              Jag har ett gäng rödsebra som jag har tillsammans med Axelrodi för att få blått. Själv är jag inte särskillt förtjust i gult, men ville jag ha gult i akvariet skulle jag ha johanni, (blå hane och gula honor). En annan väldigt fin blå fisk är Ahli. Den är speciell för du kan ha tre fiskar varav två hanar som färgar ut helt och blir jätte blå och fina. Den är dock lite större, runt 17 cm, men inte i närheten av frontosa.

              Kommentar

              • Thundercat
                • January 2004
                • 68

                #8
                Du kan ju ha saulosi, hanen ser nästan ut som demasoni och honan är gul. De är mycket fredligare än demasoni, det är stor risk att demasonihanarna jagar ihjäl alla honor, tyvärr...

                Hongi är också vackra. Trewawase är är en otroligt vacker fisk, hanarna är blå med orange ryggfena.
                720 L Malawi (Mbunas)
                540 L Malawi (Demasoni + Rödzebra)
                54 L Yngelkar
                35 L Yngelkar

                Kommentar

                • Thundercat
                  • January 2004
                  • 68

                  #9
                  Glömde, Perlmutt tycker jag är snygg också. Mina är vita med gula fenor.
                  720 L Malawi (Mbunas)
                  540 L Malawi (Demasoni + Rödzebra)
                  54 L Yngelkar
                  35 L Yngelkar

                  Kommentar

                  Arbetssätt...