Mbunas med Aulonocara

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zamad
    • May 2003
    • 310

    Mbunas med Aulonocara

    Har just nu i mitt 320l akvarium 5 Röd zebror 4 L. trewavasae och ska utöka med ytterligare en art till och gärna nån Aulonocara.

    Fungerar det bra att blanda Mbunas med Aulonocara??
    Isåfall är det nån som kan tipsa om nån fin och gärna lätt lekt aulonocara som skulle kunna passa in i mitt 320!

    Mvh Daniel
  • spaceace
    • February 2003
    • 257

    #2
    Jag har Alunocaror (Röd rubin) tillsammans med mina Rödzebror, Golden och Demasoni. Dom leker och verkar trivas utmärkt.
    Min zoon
    Mitt fotogalleri

    Kommentar

    • matzen
      • February 2004
      • 608

      #3
      Om du skall ha Auloncaror tillsammans med mbunas bör du välja någon ur Stuartgrantti-gruppen- Dom är lite tuffare!!
      To be or not to be a cichlidlover that´s no question

      Kommentar

      • supersunk
        • January 2004
        • 351

        #4
        TACK för de svaren!!! Jag har frågat på ciklid.se och de verkade mkt tveksamma, minst sagt, men nu vågar jag nog pröva...
        400: Jordätare (uppstartsfas)
        50: Asien
        25: kampfisk

        Kommentar

        • mats41
          • February 2004
          • 593

          #5
          Jag har odlat malawi förr och föreslår att inte ha veka alonokarer med mbunas ,afrer är de besta i den typen den är inte så aggresiv och lite mindre med tanken att honer med rom i munnen blir lätt stressade och spottar ut.
          Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

          Kommentar

          • mats41
            • February 2004
            • 593

            #6
            Tips2.
            Golden funkar utmärkt med alonocarer och likoma pärlan med .
            Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

            Kommentar

            • doohan
              • February 2003
              • 262

              #7
              Precis som det står i beskrivningen för Aulonocarorna så bör man inte ha för tuffa mbunas tillsammans med dessa. trewavasae kan kanske vara väl tuff för vilken aulonocara som helst, men det brukar märkas om aulonocarorna leker eller inte. Hade en grupp Hongi och afror med mina Aul Stuart Granti Cobwe och dom lekte inte en enda gång när jag hade dessa tillsammans med dom under ca 6 månader, men bara några dagar efter att Hongi+afror var borta så lekte dom. Så har du relativt "snälla/lungna" mbumas så funkar det säkert bra
              Mvh Ronney

              Kommentar

              Arbetssätt...