När tömma malawihona?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hannah86
    • August 2016
    • 14

    När tömma malawihona?

    Har köpt en tuggande hona för en vecka sedan, tycker hon börjar se mager och lite stressad ut. Första gången jag har en tuggande hona så jag är lite osäker. Om man inte vet när dom lekt, hur vet man om det är dags att tömma? Har sett massor med videos på hur man gör och så men inte hur man kan se att det är dags. Tyckte mig se ett yngel sticka ut häromdagen iaf så borde väl vara dags snart? Är en Crabro..
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Om hon redan är stressad över att gå och tugga samt varit med om en transport lär hon bli ännu mer stressad av att bli tömd av en "nybörjare". Om du inte redan har ett akvarium till övers så skaffa ett omgående och placera henne där med en grotta/gömställe. Glöm inte gömstället för ynglen, exempelvis 2-4 små platta stenar/skiffer ovanpå varandra. Låt henne få lugn och ro med sina yngel så lär hon spotta tids nog. Perfekt att sedan låta henne äta upp sig och bli stark tills hon är mogen för huvudakvariet, där hon troligen lär bli uppvaktad för ny lek. Då är det bra om hon fått återhämtning från förra leken. Nu har du dessutom yngel i en separat tank som du kan föda upp och följa utvecklingen i lugn och ro.

    Kommentar

    Arbetssätt...