Angående demasoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zazzagirl
    • January 2017
    • 2

    Angående demasoni

    hej alla
    är ny på denna sidan och även ny med akvarium och fiskeriet ..

    Ha haft igång mitt akvarium nu i några månader och i det bor det Golden och demasoni .

    så i dag köpte jag ett gäng demasoni och Golden .
    och när jag kom hem och släppte i dom i akvariet så såg jag att dom nya ynglerna va rosa aktiga och mina gamla som är i nästan samma storlek är mycket mörkare .
    Hur kommer sig det ?

    Någon som vet ?

    Tacksam för svar ...
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Är det dina demasoni som har denna färgen? Nya fiskar i akvariet har dock ofta lite olika färg så avvakta och se hur de blir när de har "gått in sig".
    Men visst kan det också röra sig om en hybrid men det är svårt att säga utan ett foto (även då kan det vara svårt).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Zazzagirl
      • January 2017
      • 2

      #3
      Det är dom nya som jag köpte som är mycket ljusare , nästan rosa aktiga .. Min gamla som är i samma storlek är som dom ska i färgen .. Dom va rosa aktiga när vi hämtade dom .
      Tänkte om det kan ha med , vatten kvalite, mat och så .

      Sen ha jag en till fråga , två av honorna tuggar , vet inte exakt hur länge dom ha gjort det då dom gjorde det när jag köpte dom .

      Om jag vill försöka behålla ynglerna , när ska jag flytta över honorna i ett annat kar ? Eller kan jag göra redan det nu ?
      Men vet inte om dom ha 2 veckor kvar eller 3 dagar ...

      Hur tycker ni att jag ska göra med dom ?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Färgen kan variera lite efter vad dom har fått för mat, men tycker inte det borde vara så stor skillnad.
        Jag hade låtit honorna gå kvar - dom kommer att leka igen. Se till att det finns gott om gömställen i akvariet.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...