FF hane jagad av honorna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Frame
    • December 2015
    • 20

    FF hane jagad av honorna

    Hej på er!
    Har haft problem med en FF hane som jag kallar herr bindgalen. Han hade från början en "kompis"(hane) och två honor, men den blev jättemobbad av honom. Prövade att köpa en till hane för att sprida jagandet lite. Men gick inge vidare, den hanen blev lika mobbad han. De två mobbade var bara uppe i hörnen hela tiden och det slutade med att han jagade ihjäl en av de. Prövade att köpa fler honor, blev totalt 7st till två hanar då. Men slutade med att jag fick flytta den mobbade hanen till annat kar. Funkade toppen då med hans sju honor. Han har för övrigt alltid varit jättebra med honorna, aldrig jagat de massa.

    men ville ha fler hanar så var iväg och köpte två riktigt snygga! Stoppade ner, men efter bara en natt simmade den ena uppochner och den andra var tokstressad. Båda väldans fenbitna. Flyttade herr bindgalen till annat kar och satte den som simmade uppochner i karantänkar. Den som nu är kvar i karet är mycket bättre(den i karantän också), men dock blir han tokjagad av honorna hela tiden! Ingen pondus eller revir alls! Frågan är nu om det finns något jag kan göra för att få det att vända? Honorna har dessutom börjat gå på varandra och slåss om rang.
    Jag=gröngöling. Men fiskarna är blå, gula, svarta och orangea!
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    #2
    Malawiciklider kan vara riktigt arga på varandra. Ofta får man problem om man har för få fiskar.

    Berätta gärna om du har mer fiskar i akvariet. Fler gömställen kan ju absolut hjälpa. Någon gång har jag tagit bort all inredning förutom gruset för att de ska lugna ner sig.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Frame
      • December 2015
      • 20

      #3
      Karet är ett 375L, 33fiskar uppdelat på 19Marigold, 6 små(ca 6-7cm) trewavasae och för tillfället 1+7FF. Gömställen är det hyfsat med men kan kanske bli fler:
      Jag=gröngöling. Men fiskarna är blå, gula, svarta och orangea!

      Kommentar

      Arbetssätt...