Lite hjälp tack.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Scrats
    • March 2004
    • 17

    Lite hjälp tack.

    Hej!

    Jag har ett par frågor som jag hoppas att någon har svar på. Kan man ha 3-4 st Lamprologus ocellatus "Nkamba Bay", 2-3 st Neolamprologus falcicula, Kigoma och någon stimfisk på 6-7 st? Ifall detta går så undrar jag om någon kan rekommendera en stimfisk som är bra.

    Tacksam för svar.
  • Scrats
    • March 2004
    • 17

    #2
    Glömde ju att skriva att mitt akvarium ligger på 60l.

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      ehhhh, jag säger nej direkt till det, men jag é ingen mal/tan kille, dom kanske é JÄTTESMÅ fiskarna och du kanske har en pump på 700l/h men då får jag ta det sen...skiten alltså,,,
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        När jag skulle skaffa snäckskalslekare till mitt 54 l kar blev jag avrådd från ocellatus... Jag köpte i stället L Multifasciatus och har 6 st tillsammans med Guppy... Vad jag förstår så ska Multisarna vara en av de mindre och snällare sorterna... men Guppysarna har en och annan bit borta ur stjärtfenorna... så bäst är det kanske att ha ett rent artakvarium när karet är så litet.
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • Scrats
          • March 2004
          • 17

          #5
          Tack för svaren. Jag väntar nog lite med att skaffa ciklider tills jag har införskaffat ett större kar. Satsar på ett 60l sällskapskar nu i början. Men tack för svaren iaf.

          Mvh

          Kommentar

          • nynick
            • January 2004
            • 165

            #6
            vill du ha Tanganyika s far du oftast noja dig med ett par eller en grupp for 60l. Det finns dock kombinationer som funkar i den storleken tex. dessa

            http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=669

            http://www.cichlid-forum.com/articles/n_caudopunctatus.php

            Kommentar

            Arbetssätt...