veckans: Prinsessa vs. C.Moori

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • surfer
    • November 2003
    • 185

    veckans: Prinsessa vs. C.Moori

    lite kuriosa: Prinsessa vs. C.Moori..

    ..Slutade i att prinsessparet hade ihjäl min största, blåa, vackra C.moori. Resterande två delfinciklider trycker numer i varsitt hörn.
    De funkar fint med alla de andra Tanganyikacikliderna. Men prinsessorna har verkligen nåt emot dem..

    I och med denna otroligt omtumlande och blodiga exident vill jag härmed utskicka en varning..

    Allvarligt. Man kanske inte ska blanda fiskar sådär.
  • nynick
    • January 2004
    • 165

    #2
    Valkommen till hata Prinsessor gruppen Jag vet inte hur manga fiskar mina hade ihjal innan dom fick ett akvarium for sig sjalva! Det ar ingen som tror mig nar jag sager hur hemska dom kan vara for dom ser ju sa sma o fina ut....bannade sloj-pirajor ar vad dom borde heta. Mina hade till o med ihjal en Ocellatus hane inne i hans snacka, han forsvarade sig men dom jakla prinsessorna slutade ju aldrig att attakera och innan jag insag vad som hande sa var han redan dod...helt sonder sliten. Tillomed efter att han var dod sa fortsatte dom......HATAR PRINSESSOR!

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Öh... En vuxen delfinciklid hane?

      I'm impressed. Jag har sett prinsessor döda en tropheus, och uppnå oavgjort mot en stor paletthane, men en 5x tyngre malawi trodde jag inte de rådde på.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • davide
        • February 2003
        • 1093

        #4
        De är agressiva, men ack så fina!
        MVH David
        www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

        Kommentar

        • surfer
          • November 2003
          • 185

          #5
          Nynick; tack för välkomnandet. yup, dom kan tydligen te sig värre än vad man tror. ekligt det där med ocellatusen... vill egentligen inte ha kvar dem, men de har yngel, och det är ju nästan lite småtrevligt att kolla på. Vi får la se.

          Azur: Den var visserligen min största delfinciklidhane men den var inte fullvuxen, 15cm ungefär. Fortfarande större än prinsessorna. Trodde ju inte att det skulle sluta som det gjorde. Hehe, imponerad hade jag också varit om det hade varit en fullvuxen. Ang din dödade tropheus. Funkar prinsessor och andra lamprologusar hyfsat bra tillsammans med tropheusar?

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Nja... Jag har bara haft tropheus en gång, och då gick det fruktansvärt illa från start till mål.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • surfer
              • November 2003
              • 185

              #7
              Okej. Tråkigt.. Vad berodde det på??

              Kommentar

              • kepl_90
                • January 2004
                • 47

                #8
                Jag har såna och tycker att dom är fina mina har inte varit så jätte aggresiva. (Än i alla fall)
                Pontus akvariefisk och fiske

                Kolla på min sida http://kalmar.pointclark.net/auf

                Och www.freewebs.com/akvariefiskarna

                Denna sida måste du kolla på http://www.yo.se/?r=7139

                Kommentar

                Arbetssätt...