SORG i 200 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svartlien1
    • January 2004
    • 64

    SORG i 200 liters

    Fick min första kull paletter vid jul & allt var frid och fröjd.
    Hannen har ett starkt yngelvårdande beteende, och har flera guppies och fjärilsciklider samt ett annat palett par på sitt samvete.
    Jag flyttade 10 yngel efter en månad + (fjärilscikliderna) till ett mindre kar. Lät 10 yngel vara kvar och honan blev redo för en ny kull. Men nu har hanen jagat ihjäl den stackarn också. Vad skall jag göra med dödsmaskinen ? Skall jag skaffa en ny hona ? Blir det problem med inavel om jag behåller ynglen eftersom de verkar föröka sig som kaniner ?
    redhead
  • Qwerty
    • December 2003
    • 526

    #2
    när man får yngel på palett ciklider så ska man flytta på honan och ynglena för hanen blir skit aggresiv
    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

    Kommentar

    • svartlien1
      • January 2004
      • 64

      #3
      Hannen är skit aggresiv mot mina pansarmalar, men ynglen verkar ha det bra och växer mer än de jag flyttat till avelskaret med guppyn.
      Törs jag skaffa en ny hona till dödsmaskinen. Tyvärr är paletterna VÄLDIGT dyra här i stan 100 kr styck (obs ej paret, som i andra städer). Skall man vänta ett tag till innan han får kvinnligt sällskap ?
      redhead

      Kommentar

      Arbetssätt...