Malawi Hona/hane vilken?????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • david elfving
    • August 2003
    • 404

    Malawi Hona/hane vilken?????

    Pindani och maingano är exempel på malawi sorter där honor och hanar ser likadana ut.

    Men om man har några maingano och en av dem vibrerar, då måste ju den som vibrerar vara en hane eller hur????
    Och är då den som den vibrerar vid en hona, eller kan det vara en icke lekmogen hane/hona?????

    Glad för svar!
    mvh David
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Men om man har några maingano och en av dem vibrerar, då måste ju den som vibrerar vara en hane eller hur????
    Sannolikt ja, men även honor kan "vibrera".

    Och är då den som den vibrerar vid en hona, eller kan det vara en icke lekmogen hane/hona?????
    Sannolikt är det en hona, men det kan även vara en icke lekmogen hona eller en hane.

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • david elfving
      • August 2003
      • 404

      #3
      Okey det verkar som om det är lite osäkert det där, som jag trode.
      Lite synd man vill ju så gärna ha yngel.=(

      Men jag fick en till fråga i huvudet nu.
      Jag läste att vissa får problem med temperaturen på karet när dom har en hög cikulation i karet. Stämmer det att kar med hög cirkulation höjs värmen i?????

      Och om man prenumererar på ett ämnet och den som skrivit ämnet byter rubrik på ämnet, då så prenumererar man väl fortfarande på ämnet????
      mvh David

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Men jag fick en till fråga i huvudet nu.
        Jag läste att vissa får problem med temperaturen på karet när dom har en hög cikulation i karet. Stämmer det att kar med hög cirkulation höjs värmen i?????
        I regel är väl omgivningen kallare än vad det är i akvariet och då borde en rejäl cirkulation snarare sänka temperaturen.
        Det enda skulle väl vara att pumpar med stark cirkulation har ett högre watttal och därmed behöver kylas mer av det omgivande vattnet (om man har innerfilter - ytterfilter kyls av luften) vilket gör att vattentemperaturen stiger, men att starkare cirkulerande vatten i sig skulle höja temperaturen tror jag är fel.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • david elfving
          • August 2003
          • 404

          #5
          Oki då behöver jag inte oroa mig för att höja cirkulationen i malawi karet. Tack!

          Kjell du borde ju veta fråga 2 också???? =)
          mvh David

          Kommentar

          Arbetssätt...