Frontosa +Sällskap?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZooZ
    • July 2002
    • 56

    Frontosa +Sällskap?

    Hej allihopa.

    Kan ni hjälpa mej med vad jag skall ha för sällskap till mina Frontosor dom är ännsålänge bara 3cm stora. När dom väl blir stora skall dom få gå själva men under uppväxten kunde det vara trevligt att ha lite sällskap till dem.

  • Lukas
    • April 2002
    • 1211

    #2
    Hej!
    Iochmed att de är så små än så länge, tycker jag de endast passar ihopp med någon snäckskalslekande art, tex. L muliifasciatus, L. brevis mf. När de blivit större kan du ha dem med Julidochromis etc..
    /Lukas

    Kommentar

    • ZooZ
      • July 2002
      • 56

      #3
      Hej Lukas.

      Tack för infon, Var lite inne på att ha lite Buescheri yngel gående där o låte de växa upp tilsammans o lite jullar oxå yngel. Vad säger ni om det.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Hej,
        Frontosor i sig är relativt fredliga och kan därför gå ihop med de flesta tanganyikaciklider. Problemet är väl bara att de blir väl glupska när de blir stora, men då tänkte du ju ändå låta dem gå för sig själv så det är ju inget problem i detta fall.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • ZooZ
          • July 2002
          • 56

          #5
          Hej Kjell.

          Tusen tack för klargörandet. jag vill ju inte koma hem till ett dött kar en dag. men nu vågar jag slänga ner dessa o låta dem växa upptillsammans för att sen plocka ut frontosan o lägga över dem i ett stort kar. Tack än en gång Kjell du är en stjärna i mörkret. du är oumbärlig. Jag kan inte nog buga o tacka för all info du givet mej...

          Kommentar

          Arbetssätt...