PRINSESSYNGEL!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rymdis
    • December 2003
    • 67

    PRINSESSYNGEL!!!!

    iiiiiiiiiiiiiii jag har fått yngel lr mina fiskar har fått yngel!!!! hurra hurra! *skuttar entusiastiskt*

    är det nått särskilt man skall tänka på när de fått yngel? vad ska ynglen ha att äta?

    hittils har jag bara sett 2 st, men jag gjorde ett stort vattenbyte idag så jag hoppas jag inte sög iväg några.. de bor vid en rot med mamma och pappa som ser efter dem jag kallar dem "igge och spigge" och de är bara typ 3 mm långa lr så 2 ögon med en spiggsvans efter...

    hur många yngel kan de få vid ett tillfälle? och hur ofta?

    det här var deras första yngling!!
  • Rymdis
    • December 2003
    • 67

    #2
    jag hoppas att det finns fler yngel, mamman simmar in i en liten grotta var 5e minut typ.. hur stora är ynglen när de föds?
    *håller tummarna*

    Kommentar

    • Rymdis
      • December 2003
      • 67

      #3
      verkar som det inte är nån större ansamling yngel, dessutom har jag under hela dagen bara sett ett enda, så nån av de andra i karet kanske norpade ett av ynglen..

      nåja, bättre lycka nästa gång kanske, men jag skulle ändå vilja veta lite mer om hur ofta de lägger ägg, vad man kan mata yngel med etc.

      Kommentar

      • Qwerty
        • December 2003
        • 526

        #4
        vanligt flingfoder fast du gör det krossar fodret till pytte små smuler
        363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Vad har du mer i karet?
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • Rymdis
            • December 2003
            • 67

            #6
            ingenting annat i karet 110 l bara prinsessor .. de är 6 st. varav en ensam liten går i ett hörn, ett litet par ej könsmogna bor i det andra hörnet. runt en rot bor det här paret som nu fick ungar och det finns en till ensam könsmogen hane på andra sidan roten som de ständigt jagar bort..

            i övrigt är det bara 2 sugfiskar i karet.. så jag vet inte om det är så att de själva kan äta upp ynglen? lr om nån av de andra prinsessorna kan äta dem? Trist bara att jag bara sett 2 yngel, men det kan ju vara för att detta var första gången för dem?

            Kommentar

            • Rymdis
              • December 2003
              • 67

              #7
              nu ser jag inte till nått av ynglen, och föräldrarna verkar inte lika intresserade av att vakta roten. Kanske bättre lycka nästa gång då.. hoppas att de får ett helt stim av yngel då .. läste nånstans att de brukar få yngel varannan månad lr så så det kanske bara är att vänta då =)

              Kommentar

              Arbetssätt...