min första kull zebra ciklid yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stahl_mikael
    • November 2003
    • 293

    min första kull zebra ciklid yngel

    Hejsan. Igår så fick jag min första kull zebra yngel å nu undrar jag ska jag ha kvar yngelna i akvariumet eller ska jag lägga dom i en yngel kasse? (yngel kassen ca 1 l ) Eller kan man avgränsa akvariumet på nått sätt? Typ sätta nån plast imellan och göra hål i? Har letat i affärerna idag men dom har inte nått vad jag sett. också köpte jag nån liquide food till dom. Vet inte om det är bra men. Ynglena är ca 3 mm. Va ska jag göra?!?
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    #2
    Jag tycker att du skall låta ynglena gå kvar hos föräldrarna, dom brukar vara bra på at försvara sina yngel.

    Den vanliga sebracikliden är för övrigt inte en afrikansk ciklid (angående var du placerat frågan).

    Kommentar

    • stahl_mikael
      • November 2003
      • 293

      #3
      Oj det trodde jag. Jag kan inte ta bort eller ändra ändå va?
      Dom försvarar yngelna väldigt bra. Men nårra yngel har ju rykt med. Har ju ett 100 l bara än så länge. Där i finns det 4 matgalna rödzebra och 1 till par zebra. Sitter nu å funderar på om Plast folie ska gå att dela av med så länge. Göra många små hål i bara

      Svara gärna alla som har tips

      Kommentar

      • Peter1904
        • February 2003
        • 1079

        #4
        Som du säger så blir det nog ganska svårt för föräldrarna i ett såpass litet kar med flera andra ciklider.

        Att dela av karet känns inte som ett riktigt bra alternativ eftersom dom andra fiskarna (som redan bor för trångt) då får endå mindra plats.

        Rent allmänt så bör du fundera på att skaffa ett större kar alternativt kanske göra dig av med sebracikliderna och nöja dig med dina Röd Zebra.

        Kommentar

        • stahl_mikael
          • November 2003
          • 293

          #5
          Letar efter ett 222 l i Skaraborg men ingen annonserar ut det nu. Börja leta för 1 månad sen. Ska till gbg och kolla på universeum på fredag och förmodligen leta efter ett större i gbg. Detta hadde jag tänkt från början när jag skaffa dom!

          Kommentar

          Arbetssätt...