Zebra ciklid yngel, tips!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stahl_mikael
    • November 2003
    • 293

    Zebra ciklid yngel, tips!!

    Hallå nån gång under dagen så spotta mitt zebra par ut en massa yngel. Visste inte om att hon tuggade Min första kull desutom. Har nu 4 röd zebra o ett till par zebra och 9 saxfiskar i ett 100 l.
    Borde jag lägga ner ynglena i yngelkassen ? Vad ska ja mata dom med? Eller ska jag köpa nån tät växt imorrn å lägga i brevid dom? För just nu så är dom öppet i karet. ALLA TIPS ÄR VÄLKOMMNA!!! // Mikael
  • david elfving
    • August 2003
    • 404

    #2
    Köp ett litet kar eller ett flytkar där rödzebra ynglen kan få växa till sig lite.
    Det är vad jag hade gjort i alla fall.

    Lycka Till!
    mvh David

    Kommentar

    • stahl_mikael
      • November 2003
      • 293

      #3
      Hej det är Zebra ciklid. Jag har ju ett flyt kar. Det är la på ca 1 liter bara.. Ynglena är kvar vid sina föräldrar än. Och ingen fisk kommer nära där ! Borde ja lägga dom i det pytte lilla karet menar du? Men om jag köper typ lava mossa eller nån annan tät växt och planterar runt om dom då?! Är inte så van vid yngel mat så va ska dom ha? och kommer dom få maten där nere på botten? Micke

      Kommentar

      • david elfving
        • August 2003
        • 404

        #4
        efter att du matat fiskarna med ex flingor så blir det ju små partiklar kvar som ynglerna tar.
        Men köp babyflingor funkar för mig.
        Trodde du menade rödzebra men när jag nu fattar vilken ciklid det är så är jag inte lika säker längre.
        Men om du ser någon fisk ge sig på dinna yngel kan du ju lägga ynglerna i flytkaret, tills dom växt till sig lite.

        Lycka Till!
        mvh David

        Kommentar

        Arbetssätt...