Tanganyika till ett 540 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soulseller
    • March 2003
    • 28

    Tanganyika till ett 540 liters

    Hej!!
    Har ett 540 liters som jag hade tänkt o befolka med tanganyika ciklider, vet inte så mycket om dessa fiskar så om någon har några bra förslag på vad jag ska ha för fiskar och hur många så mottages det tacksamt. E lite sugen på tropheus,,men tips o förslag mottages om allt!!
    Tack på förhand!!
    //Eric
    Eric Royal
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Jag är själv nybörjare på Tangayika och har ställt en del frågor om dom här och på ciklid.se. Trådarna heter tanganyika nybörjare på båda forumen. Det kan verka lite ostrukturerat att förlja en tråd så jag rekomenderar att du läser lite i båda.
    Jag tycker själv inte om tropheus men hittade ett bra alternativ i denna: http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=563
    Just den som heter kipili är inte lätt att få tag på, men de flesta affärer kan ta hem en variant som heter "blue flash". De är mycket lika och jag misstänker att det är samma fisk fångad på olika platser.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • ShadowDawn
      • August 2003
      • 313

      #3
      Låt se...
      Kanske :

      neolamprologus leleupi
      lamprologus multifasciatus
      neolamprologus brichardi
      altolamprologus compressiceps
      julidochromis regani
      Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

      Kommentar

      • Gwendly
        • April 2003
        • 264

        #4
        vill du ha tropheus så tycker jag att du ska iaf prova det innan du provar någongting annat, 540 är plenty big för troffar.
        Besök ASW och CCA's hemsidor

        www.asw.ca
        www.cichlidae.ca

        Kommentar

        Arbetssätt...