varför så skygga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firre
    • February 2003
    • 170

    varför så skygga?

    e de så att Labidochrims caeruleus (Golden labidochromis) är väldigt skygga? Jag är en undrande nybörgare (när det gäller malawi) och jag har funderat på om det har med ljusröret och gjöra, för när jag släcker får man se dom i alla fall. Så fort man vänder ryggen till så värkar det gå bra, men dom behöver nog några kompisar. Jag har haft dom i ca 1 månad. Det är fyra stycken fiskar i ett 300liters akvarium. akvariumet står över knähöjd för att jag har läst att dom (fiskarna) kan bli strässade om man går för bi hit och dit. När jag matar dom så tar dom en bit blixtsnapt och sen gömmer dom sig i gtottorna och tuggar i sig. Dom äter varje gång jag matar dom (en gång om dan). Jag köpte dom billigt (25kr st), men det har varit väl omhendertagna innan det vet jag för han jag köpte dom av odlar Malawi och säljer mest till akvariumbutiker. Vattnet borde vara okej för jag har hört att Malawiciklider trivs i Uppsala vatten.



    ETT 50LITER, ETT 110LITER OCH ETT 290LITER MEN DET RÄCKER INTE [:-D]
  • manta
    • December 2003
    • 147

    #2
    Är de få kan de få så att säga torgskräck. Annars kan det bero på många olika faktorer, får nog ge mer info om man ska kunna säga en exakt orsak.

    MVH Markus
    - 320L-Malawi Akvarium
    - 222l-sydamerikanskt
    - 60l yngelakvarium
    http://malawiciklider.tk/

    Kommentar

    • firre
      • February 2003
      • 170

      #3
      Ville bara säga att jag har lagt till lite info på mitt ämne

      MVH/Björn Ekholm Ericksson

      Kommentar

      Arbetssätt...