..så fel d kan bli

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evisu1979
    • December 2003
    • 81

    ..så fel d kan bli

    helskumt,. kom hem från jobb för en stund sen och såg att min lithobates "hane" (som jag köpte för jag var säker på att den va en hane, mkt större å mörkare än dom andra, även han i affären sa att det var en hane) "han" munruvar ju för faen,. nu é jag helt förvirrad,. har inte en aning om vem som é hane å hona nu längre.. å jag som gått å stört mig på att "han" inte färgat ut.. hmm, jaja.. att det ska vara så svårt med kön.
    325l - tomt för tillfället
  • Slan11
    • June 2003
    • 316

    #2
    hehe, så kan det gå 8] svårt det där, då de kan "maskera" sig hanar då för att inte få stryk av andra hanar i burken, så dom kan ju likaväl se ut som honor, och honor som hannar då tydligen för att inte bli på***** typ 8]
    1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

    Kommentar

    • swede
      • November 2003
      • 2

      #3
      Ursprungligen skickat av evisu1979
      helskumt,. kom hem från jobb för en stund sen och såg att min lithobates "hane" (som jag köpte för jag var säker på att den va en hane, mkt större å mörkare än dom andra, även han i affären sa att det var en hane) "han" munruvar ju för faen,. nu é jag helt förvirrad,. har inte en aning om vem som é hane å hona nu längre.. å jag som gått å stört mig på att "han" inte färgat ut.. hmm, jaja.. att det ska vara så svårt med kön.
      Helt förvirrande kan det ju inte vara!?! Som kännt e så munruvar ju inte hanarna, så det lämnar ju inte så mycket till fantasin.
      Swede

      Kommentar

      • Buckshot
        • February 2003
        • 456

        #4
        Jag undrar om jag har en hona till?
        Jag tror att jag har 2hannar men dom verkar komma bra överens.
        Är det normalt bland lithobates att man kan ha flera hannar?
        Lilla Malawisjön finns i mitt vardagsrum.

        Kommentar

        • evisu1979
          • December 2003
          • 81

          #5
          - Swede

          ,.det förvirrande var inte om den som ruvade var en hona eller hane..
          så mkt vet jag,. det förvirrande är vilka kön dom andra 4 är..
          325l - tomt för tillfället

          Kommentar

          • evisu1979
            • December 2003
            • 81

            #6
            Buckshot -
            .kan tyvärr inte svara på det eftersom jag inte vet hur många hanar jag har,. men dom 5 jag har är riktigt fredliga mot varandra och de andra fiskarna.
            325l - tomt för tillfället

            Kommentar

            Arbetssätt...