Ny palett hane, tror jag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • diverman
    • December 2002
    • 211

    Ny palett hane, tror jag?

    Var nere i den lokala butiken för att skaffa en ny hane till min uttråkade hona, den förra hanen dog för 4 månader sen. Men man undrar ju om det var en hane man fick, dom ser förträffande lika ut! Det verkar som om dom leker nu men den nya "hanen" verkar käka upp äggen så fort honan lägger dom.

    Till frågan! Är det möjligt att två paletter leker fastän båda är honor? Eller kommer detta inte att inträffa?

    Eller är det vanligt att första lekarna om man sätter in en ny individ brukar sluta så här?

    Jag vet att frågan låter konstig men jag måste fråga fast jag kanske kommer skämmas över svaren.


    mvh

    diverman
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    #2
    Till frågan! Är det möjligt att två paletter leker fastän båda är honor? Eller kommer detta inte att inträffa?

    Eller är det vanligt att första lekarna om man sätter in en ny individ brukar sluta så här?
    Ett "lekliknande" beetende kan förekomma mellan 2 honor.

    Har hört talas om att vissa hanar kan vara svåra att få att leka/ta hand om rom/yngel även om jag inte råkat ut för det själv. Det lär bero på inavel/artificiell uppfödning och sådana hanar bör bytas ut.

    Kommentar

    Arbetssätt...