L. Textilis eller M. joanjohnsonae - erfarenheter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eric
    • October 2003
    • 52

    L. Textilis eller M. joanjohnsonae - erfarenheter

    Hej på er!!
    jag tänkte höra om det är nån som har erfarenhet av någon av dessa fantastiskt vackra fiskar. Jag håller på att starta upp ett nytt 720-liters Mbuna kar och hade tänkt att någon av dessa skulle ingå.
    Tyvärr så har jag haft lite problem med att lägga vantarna på nån av dessa arter, trots att jag bor i Örebro och har promenadavstånd till Aquarium Malawi. Kan inte minnas att jag alls har sett att de har haft Textilis:en inne.

    Så är det nån som sitter på någon av dessa skönheter så vore det trevligt om ni kunde skriva ett par rader om era erfarenheter.
    Hur pass lättlekta är de?.

    Tack på förhand.

    //Eric
    Eric
  • mia22
    • September 2003
    • 224

    #2
    Hej
    Jag har M.joanjohnsonae, köpte de i ganska liten storlek så lekt har de inte gjort ännu, men gissar på att det kan vara på G då hanen uppvaktar honorna ganska bra nu. Hanen är nu ca 8cm och honorna 7-8cm. Om du funderar på att köpa denna fisk så har jag bara ett å säga: Gör det =), den är grymt snygg, livlig, jag diggar den här fisken till tusen =). Pratade med en kille som hade odlat joanjohnsonae och han sa att de är lättlekta när de väl börjar.
    MVH Maria
    MARIA
    http://marressida.com

    Kommentar

    • Eric
      • October 2003
      • 52

      #3
      Tack för ditt snabba svar Maria. Allra helst så skulle jag vilja ha tag på Textilis, men Joanjohnsonae är även de väldigt snygga.
      Har du några fler bilder på dem?, jag var inne och kollade på din hemsida och din sida på zoonen, men det var lite dåligt med bilder på hanarna.
      Jag måste gratulera till en jättefin sida. Den har du lyckats väldigt bra med. Du gjorde ett kanonjobb med ombyggnationen av ditt 600-liters.

      Mvh Eric
      Eric

      Kommentar

      • imported_n/a
        • March 2002
        • 194

        #4
        Min flickvän fick syn på just Textilis här på Zoopet och sa: -Såna måste vi ha, det ser ut som tyg på sidan! (sa den syintresserade och föga akvarie-intresserade flickvännen) Så jag har letat så in i Norden utan resultat. (man gör ju allt i sin makt att få henne intresserad) Till slut fick jag överyga henne om att "Likomapärlan" är nästan lika fin så det fick bli sådana.. Om nån vet om Textilis tagits in Sverige skulle det vara kul att veta... (eller om det är en variant/population av M.joanjohnsonae)

        Kommentar

        • mia22
          • September 2003
          • 224

          #5
          Hej igen
          Har lagt in några bilder på min zoon nu på joanjohnsonae, under 600liters. Tack för berömmet av 600liters =)
          MVH Maria
          MARIA
          http://marressida.com

          Kommentar

          • Eric
            • October 2003
            • 52

            #6
            Kanon Maria, tack så jättemycket.

            Crayleone: Jag frågade på Aquarium Malawi här i stan efter Textilis och de sa att de har haft den inne ett par gånger. Tydligen så vill exportörerna inte hålla dessa arter samtidigt (de pratade även om en tredje, men jag minns inte namnet) p.g.a risken att förväxla dem. Därför är det ganska sällan som textilis hittar sig hit. Det var iallafall vad de sa.


            Är det nån som sitter på en grupp Textilis så får ni gärna ge er till känna, så att vi kan avundas er

            //Eric

            Eric

            Kommentar

            Arbetssätt...