Våldsamma palettciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Osiris
    • October 2003
    • 33

    Våldsamma palettciklider

    Jag har ett par paletter som har går i ett 110 lieters.Hannen är ca 5-6 cm honan är 4-5 cm. Provade med 10 st zebrafisk det tog ca 10 timmar så var 3 redan ihjäl bitna. Så dom fick flytta. Akvariehandlaren tyckte detta länd konstigt eftersom att dom hade gått i ett akvarium med bara zebrafisk blandat med palettciklider. Jag köpte då tigerbarb istället. Tänkte att det går bra med något tuffare. Det har gått bra i ca 2-3 veckor men idag upptäckte jag 2 st döda och halft uppätna. Jag tror dock att cikliderna har lek eller rom på gång för dom har en kruka dom grävt ut och "bor" i och hanen har färgat ut. Så tigerbarbarna får hålla sig på sin kant.

    Är det någon mera som har varit med om detta med tanke på palettciklidernas storlek så är det lite skumt. Men jag är säker på att fiskarna inte dött av sig själva. Om det nu inte finns någon sjukdom som gör så att dom tappar huvudet.
    Vet inte vad jag ska prova med för någon fisk det börjar bli lite dyrt. Jag har inte lust att stoppa i mera fisk i det andra akvariumet heller.

    MVH
    Micke
  • Sunny_67
    • January 2003
    • 146

    #2
    Palettciklider kan vara väldigt elaka när dom leker...(lägger rom). :-)
    Men det är bra att ha stryktålig fisk...själv har jag Guldbarb med mina.....
    http://www.babbel.biz

    Kommentar

    Arbetssätt...