Malawi UNGAR!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hult
    • July 2003
    • 307

    Malawi UNGAR!

    Detta är så himla kul...jag flyttade över min Saulosi hona direkt när hon började tugga (9 dagar sen) och idag kolla jag in i munnen på henne ett tag och får se SMÅ yngel med pyttesmå ögon...SKITKUL JU! Första gången för mig...kanske märks :]

    Men till några frågor. Ska jag släppa i lite räkmix i karet (ytterst lite), för jag har hört att hon kan äta lite ändå...om inte annat lite föda till ynglen?

    Andra frågan, hur brukar könsfördelningen bli? Skulle vara kul o få en eller 2 fina saulosi hanar :]
    Alla kan ha fel ;]

    110 L: 1 Regnbågshaj, 2 Röd Ciklider & 1 Pleco

    70 L: 3 Platy, 3 Guppy (+ massa yngel) & 1 Ancistrus
  • Rille
    • October 2002
    • 259

    #2
    Jag har hört att dom får fler hannarn. För att dom ska kunna föra generna vidare eftersom alla inte yngel överlever. Därför blir det fler hannarn.
    www.ciklidsidan.tk (nya bilder upplagda 041219)
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=59101

    Kommentar

    • Hult
      • July 2003
      • 307

      #3
      Ursprungligen skickat av Rille
      Jag har hört att dom får fler hannarn. För att dom ska kunna föra generna vidare eftersom alla inte yngel överlever. Därför blir det fler hannarn.
      Grymt :] SAulosi hanar e' ju grymma :] Ser man direkt när ynglen kommer ut om det är hane eller hona...alltså visar sig färgen direkt?

      Någon som vet?
      Alla kan ha fel ;]

      110 L: 1 Regnbågshaj, 2 Röd Ciklider & 1 Pleco

      70 L: 3 Platy, 3 Guppy (+ massa yngel) & 1 Ancistrus

      Kommentar

      • aquan00b
        • September 2003
        • 140

        #4
        Alla är gula sen färgar dom ut med tiden jag har en stor gul hane som inte färgar ut ännu för en annan hane dominerar i karet.Svårt att se när dom är små men jag har hört dom som har minst svarta tydliga rand brukar gissas vara honor.Kan ha fel.
        Mina yngel mår bra o äter cyclops friskt verkar växa till sig bra oxå.)

        Kommentar

        • monostump
          • April 2003
          • 34

          #5
          Nu har jag inga Saulosisar men dock malawis. efter dryga tre veckor spottar äntligen min cortycara moori(blå delfinciklid). Ungarna har varit ute och "lekt" hela dagen tills nu under kvällen då modern åter igen tagit dom i munnen. Är det detta man kallar för yngelvård? och hur länge pågår detta?
          Monostump
          fd. leg. kabeltattare

          Kommentar

          • crileson
            • December 2002
            • 164

            #6
            Hult: du kan nog släppa i lite räkmix. när mina saulosi honor tuggar i mitt stora kar brukar dom ta lite räkmix när jag ger dom andra fiskarna mat.
            ------------------
            crileson
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=22255

            Kommentar

            Arbetssätt...