Malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mats_jn
    • July 2002
    • 43

    Malawiciklider

    Hej!

    Jag undrar om någon kan ge mig ett förslag på bra algätare som passar att ha i ett kar med malawiciklider.

    Sen har jag en liten fråga angående krabbor. En kompis besökte universeum i gbg och där har dom tydligen malawikrabbor. Är det någon som vet något om såna krabbor? Hur stora dom blir etc etc.

    tack på förhand mats

  • Lukas
    • April 2002
    • 1211

    #2
    Hej!
    Om ditt akvarium är större än 400liter så skulle någon av de större sugmalarna passa tex gibbiceps, h. plecostomus (vanlig pleco). Är ditt akvarie mindre så skulle ett gäng vanliga ancistrus passa utmärkt.
    Jag vet inget om malawikrabbor, men i början av Ad Kongins bok om malawiciklider (BTN)finns det en cool bild på en krabba.
    /Lukas

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej Mats,
      Vad gäller malar håller jag med Lukas.
      Egentligen lite pinsamt men Universeum ringde för att få reda på det latinska namnet på malawi-krabban. Jag letade länge och hittade det någonstans men vet inte var.
      Vad man skall tänka på att de kan ta småyngel, skall matas med t.ex. fiskkött eller musslor, samt är suveräna på att rymma ur akvariet. Det får inte finnas den minsta glipa någonstans, då letar de sig ut.
      De blir inte så stora så ur den synpunkten går de bar att ha i akvarium.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...