2 golden snurrar runt i cirkel....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mia22
    • September 2003
    • 224

2 golden snurrar runt i cirkel....

jag vet ännu inte så mycket om denna fisk....2 st av dom snurrar runt i en cirkel, är det lek eller?? De är bara ca4-5 cm ännu!
    Från Maria
    MARIA
    http://marressida.com
  • mgrant
    • July 2003
    • 475

Det gör mina med, jag vet inte om det är lek men jag tror inte det för de brukar göra så ganska ofta och jag har inte sett några yngel ännu. Men det är ganska kul att titta på, de brukar få upp en imponerande fart i snurrandet. Är det någon annan som vet om det är lek?
    Akvarium=300 L Pumpar=Fluval 304 + Aquaclear 404 med filterkammare.
    Fisk= 10 Malawi + 4 Glödbandstetror + 3 Blackmolly + 9 Malar.

Kommentar

• Avalanche
      • September 2003
      • 18

Mina golden gör så också, men de är inte stora nog för lek ännu de är bara runt 3cm.
      540 liter malawi - VF Cynotilapia Afra r/t likoma, Lombardoi, Rödzebra, Crabro.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104383

Kommentar

• crileson
        • December 2002
        • 164

jag tror inte det är lek, för då brukar dom inte snurra på detta sätt. utan då brukar det väl vara mer jagande efter äggfläckar.
        Mina fiskar brukar också snurra runt på detta sätt, och det brukar ofta vara av samma kön, så det är nog snarare bråk än lek.

vad jag tror! =)
        ------------------
        crileson
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=22255

Kommentar

• Cattis
          • May 2003
          • 115

Så gör två av mina golden också. Båda är hannar så jag antar att de försöker slåss även om det aldrig blir nåt fysiskt av det hela...
          Cattis

Kommentar

• jakobmyrman
            • April 2003
            • 30

när jag köpte mina hörde jag att det var hannarna som gjorde det för ta reda på vem som e störst snyggast o starkast! dom e fina

Kommentar

• spaceace
              • February 2003
              • 257

Det är förmodligen ett sätt för mindre hanar att bestäma rangordning. Ett par av mina mindre hanar brukar göra så, dock aldrig de större.
              Min zoon
              Mitt fotogalleri

Kommentar

• elof
                • May 2002
                • 47

dom försöker förmodligen bossa varandra. 2 av mina hongi's slåss nästan konstans så det ryker i akvariet. det brukar smälla till så man hör det. när dom leker så skakar honan på röven, ploppar ut ett ägg, vänder på sig, plockar upp ägget för att sedan "suga" på hannens analfena då han skakar och släpper ut mjölken över ägget.

MVH Simon

Kommentar

• Richard
                  • October 2003
                  • 7

Svar till mia22

Jag tror inte att de leker. Jag tror snarare att det är slaggis mellan två hanar. Vi har två golden som snurrar runt varandra ibland. Dessa två är hanar på närmare 10 cm. Alltså gäller det för både stora och små hanar. Jag har dock aldrig sett att två honor av golden gör på det här sättet.

Kommentar

Arbetssätt...