Paletterna har lagt ägg. Men när blir de yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LinK
    • April 2003
    • 385

    #16
    Tja igen!
    i fredags(kanske torsdags oxå) så simade föräldrarna fram å tebax från mella 2 kokosnötter.. de hadde även lämnat den första där de la äggen och va lite bakom den till vänster där det även står en rot som skyddart så jag såg ingenting.. men nu har de flyttat til kokosnöt nr 2 och där är det växter framför så där ser jag ingenting... jag har inte sett nåt yngel änn men jag har varit bortrest över helgen.. hur stora är yglen nu(om det finns några kvar dvs.)
    (äggen lades 2/9 altså för 6dagar sedan.)

    MKT tacksam för svar!
    MvH
    Martin Sundholm

    "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

    Kommentar

    • LinK
      • April 2003
      • 385

      #17
      Igår när jag komm hem från jobbet och allt hopp om att det fanns palettyngel i karet var borta SÅG JA ca 30st YNGEL!!! !!!! De låg i en klump under honan och hanenn som simmade runt och konstant jagade bort närmande fiskar! fy fan va jag e GLAD!!!!!! trodde inte att det skulle bli nånting av den har leken... härligt med fiskar som leker ca 2min efter att jag stoppat ner dem i karet och så får man ca 30st yngel.. får se hur m,ånga som klarar sig bara.. jag har inte matat med nåt specielt "baby" foder men jag pulade via ett rörr ner lite upplöst flingfoder som iaf de flesta tuggade lite på.
      MvH
      Martin Sundholm

      "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

      Kommentar

      • MusiCat
        • April 2003
        • 299

        #18
        Gud va roligt!! GRATTIS!!!!!!!!!! =)
        Mvh, Kattis
        http://www.tjornebrant.se

        Kommentar

        • Holmby
          • February 2004
          • 1118

          #19
          Det tog alltså 9 dagar för yngeln att bli frisimmande om jag räknat rätt..... Jag börjar nämligen själv tappa hoppet för mina förstagångsfödande paletter. Det har gått 6 dagar sedan leken nu.
          Jag får vänta några dagar till.

          Kommentar

          Arbetssätt...