Tveksamheter...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Securion
    • July 2003
    • 15

    Tveksamheter...

    Har ett 200 liters kar med 4 st Aulonocara Hueseri (2 hanar och 2 honor), 2 st Prinsessan av Burundi (hane och hona), 2 st Socolofi (hane och hona), regnbågshaj och 2 st små malar.
    Allt flyter på fint och alla fiskarna är lugna och fina och verkar ha sina områden. (jag studerar dom timvis för att vara säker). Socolofi hannen och en av Hueseri hannarna lockar på honor och har tagit en varsin grotta. En av Hueserihonorna "tuggar", men jag har ingen avsikt att rädda alla yngel. Det får gå som det går med alla yngel.

    Nu min fråga. Vill ha ett par till ciklider men är rädd för att den rådande harmonin som just nu är i karet ska sabbas.
    Nån som har tips och råd? Kanske vad gäller skaffa eller inte skaffa ett par ciklider till. Och i sånna fall, vilken sort?
    2 st socolofihonor till kanske...?
  • Supermick
    • April 2002
    • 248

    #2
    ja du tänker nog rätt om du vill behålla balansen.. satsa hellre på fler honor isåfall. ditt kar är ju inte stort nog för fler arter
    let's get wet

    Kommentar

    • davide
      • February 2003
      • 1093

      #3
      ibland är det lättare att introducera nya firrar i samband med en om mublering i karet.
      MVH David
      www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

      Kommentar

      Arbetssätt...