Malawifråga från okunnig...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mina1
    • May 2003
    • 128

    Malawifråga från okunnig...

    Det pratas så mycket om malawi, Tanganyika-akvarium osv. Själv har jag ett sällskapsakvvarium på 250L. Vad är det som gör att jag inte kan ha ex. malawis i detta akvarium? Är de agressiva, kräver speciella vattenvärden? Hoppas på svar, utan att bli helt dumförklarad :-) (Även om jag kanske förtjänar det...)
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Det finns inget som hindrar dig. Jag har ett malawi kar och tycker inte det är svårare än de andra. Vattenvärdena är bra för Malawi på de flesta ställena i Sverige, Ph över sju. De är lite bråkigare än en del "vanliga" fiskar men de har helt klart roligare beteende.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Mina1
      • May 2003
      • 128

      #3
      Så jag kan alltså ha några malawis tillsammans med mina neontetror, praktbotior, pansarmalar och skalarer?! Tycker ju nämligen att det finns så många som är vackra, men har inte plats för ett till akvarium. Finns det nån särskild sort du kan rekommendera isåfall, som skulle passa bland mina fiskar?

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Nej det är ingen höjdare. Jag tycker de ska hållas för sig själva. Neontetrorna hade nog blivit uppkäkade. Vattenvärdena är inte heller deras vanliga.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • Mina1
          • May 2003
          • 128

          #5
          Ok, tack för svaret. Då får jag vänta med malawis tills jag flyttar till nåt större och får plats med ett akvarium till. Får fortsätta studera dem i akvarieaffären tills vidare.

          Kommentar

          • JR
            • April 2003
            • 2112

            #6
            min kompis har 5 st golden i sitt sällskaps akvarium & det funkar fint.. fast han har visserligen inga små tetror =)
            så länge de andra fiskarna är snabba & tar för sig lite så borde det gå.. golden är väldigt fina med!
            funkar fint i kranvatten utan massa pill.
            http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=89
            --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
            http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

            Kommentar

            Arbetssätt...