Malawi i 90liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Datate

    • August 2003
    • 620

    Malawi i 90liter?

    Har skaffat ett stort kar på 375liter, men har beslutat att det skall få bli Sällskapskar.
    Med karet så följde det med några fiskar, bland annat 3st Lombardoi (1+2) som är väldigt fina å ståtliga, men jäkligt aggresiva...iallafall hannen.
    Just nu går dom i mitt lilla 90liters "reservkar", tillsammans med en chinesisk siamesisk algätare ocg en öronål, tills jag vet vad jag skall göra med dom.

    Nu börjar jag fundera i banorna att det kanske är möjligt att skaffa någon annan art från malawi å göra ett seriöst bygge av mitt lilla 90kar.

    Frågan är då om det dels går att ha i ett sånt litet kar, och dels hur många man skulle kunna ha. Funderar på att skaffa några Rödzebror i så fall. Dom behöver ju tydligen inte SÅ mycket plats. Var inne i en Malawibutik å frågade hur många Redzebra jag skulle kunna ha i mitt 375, å han i butiken sa att jag kunde ha ungefär 35st i det. I så fall borde man ju kunna ha 7-9st i ett 90liters...men det kanske inte går å räkna så!?

    Med andra ord. Går det att göra Malawikar av mitt 90kar, med bara en art och kanske 2 hanar å 5-7honor!?
    MVH /Erik

    "Allting löser sig, frågan är bara när och hur..."

    Besök gärna http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104121
Arbetssätt...