Pseudotropheus saulosi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

    Pseudotropheus saulosi?

    Jag skall utöka med en tredje sort Mbuna till mitt 240l Malawiakvarium. Idag går det ca 2x10 av Labidochromis caeruleus och Pseudotropheus pulpican. Filtrering och cirkulation är väl tilltaget med ca 22-23 x akvariets volym/h. Jag har funderat på Metriaclima estherae, Minos Reef eller derivat på denna såsom odlingsformen Korall. När jag var i akvariebutiken idag och pratade så kom vi fram till att de blir för stora om jag vill ha en grupp på ca 10st. Istället blev jag rekomenderad Pseudotropheus saulosi. Vad jag läst om denna så är den något agressiv, jag hade tänkt mig 3 hanar och 7 honor.

    Vad är Er erfarenhet av Pseudotropheus saulosi, tror ni det kommer att fungera?

    EK
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    #2
    Jag har 10 st i mitt 450 L kar och av dessa är 3 hanar. Jag har inte märkt att de skulle ge några problem. Jag har dock gott om gömställen och sedan så finns där 46 andra Malawi i karet. Mina är iofs inte heller fullvuxna än.
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

    Kommentar

    • Erikderek
      • March 2013
      • 718

      #3
      Tack för inputen, jag funderar fram och tillbaka på hur jag skall göra. Mitt "problem" är min akvariestorlek på "bara" 240 liter.

      EK
      Vardagsrum akvariet - Malawi
      Projekt; Ny generation - SA

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Visst arten som sådan hade nog funkat i det sällskapet, men däremot tycker jag att det blir lite väl trångt med 3 arter
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Erikderek
          • March 2013
          • 718

          #5
          Kjell, tack för inputen. Jag har med det som en parameter i mitt velande fram och tillbaka.

          EK
          Vardagsrum akvariet - Malawi
          Projekt; Ny generation - SA

          Kommentar

          Arbetssätt...