Hur ser det ut när honan har ägg i munnen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Hur ser det ut när honan har ägg i munnen?

    Min handlare visade en hona med ägg i munnen men jag ser ingen skillnad. Mina honor är ganska små. Finns det något annat tecken på yngel produktion? Nu har min Venestus hane börjat leka med Lomardoi hanen, tror OS regnbågskampanj fått respons i mitt kar
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Det är nog bara lite hederligt slagsmål

    När en hona ruvar, eller "tuggar" som det ibland kallas så får hon en påse på hakan. Det ser nästan ut som hon har munnen full av mat. Ibland så kan man även se äggen i munnen om man tittar noga.

    Jag har tyvärr ingen bild att visa men sök på google så kanske du hittar någon bra bild

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Sitter och stirrar på honorna, de tuggar hela tiden! Nu har en hongi hona som är helt vitfläckig på ena sidan, ska försöka fota henne. Kan de vara på henne på nätterna när jag inte ser?
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • Juni
        • February 2014
        • 613

        #4
        Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,6 KB
ID: 2156909Vad har hänt hans nos, kan det vara svamp?
        Bifogade filer
        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #5
          Texten kom visst bort! Lite otydliga bilder på Hongqiao honan med vita fläckar. Nån som vet vad som är på gång?
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            #6
            Antingen ser du fel eller så har du massor med yngel på g

            Ja ta en bild så är det lättare att klura ut vad det är.

            Här är en bild jag hittade på nätet med en hongi-hona som "tuggar"
            Du ser att det är fullt i munnen och att det blir som en påse på hakan

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #7
              Ursprungligen postat av Juni
              [ATTACH=CONFIG]68036[/ATTACH]Vad har hänt hans nos, kan det vara svamp?
              Tror inte att du behöver va orolig än utan båda har fått lite stryk.
              Ha koll på bara så att det inte blir som vitt ludd i såren för då är det svamp, och kolla honan så att hon inte blir mer tilltufsad.

              Blir det svamp så brukar det gå att bota ganska lätt på malawi med lite salt i vattnet.

              Kommentar

              • Juni
                • February 2014
                • 613

                #8
                Du är så jäkla juste! Leta upp bilder och allt! Nu fattar jag hur det ska se ut, men honorna är så små att jag knappt ser deras käkar! Håller koll på tjejen som fått stryk, men det är svårt att hålla isär dem speciellt om det är på natten det händer. På dagen finns inte en tendens till jakt eller nafs.
                Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                Kommentar

                Arbetssätt...