A. Compressiceps + Leleupi frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    A. Compressiceps + Leleupi frågor

    Tjena jag har tre stycken A.compressiceps, två köpte jag förra veckan och den andra idag. Dessa går med ett gäng olika T-ciklider i mitt 540l b.la. 3st Frontosor, 3st Leleupi mm.

    Jag har läst att dessa kan vara aggressiva mot artfränder men min ena A.compressiceps mobbar TOTALT ut dom andra som står i varsitt hörn och gömmer sig. min fråga är då; är detta normalt?
    Jag har tidigare sett mina Leleupi's bråka rätt mycket men Compressicepsen är minst dubbelt så aggressiv.

    Nu till Leleupi frågan; vilka tecken visar ett Leleupi-par när det börjar bli en kull yngel på ingång?
    Min ena Leleupi har grävt typ som en bunker under en stor sten som den vaktar intensivt från allt och alla.

    Tack på förväg, Jimmy
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Jag har också en A.Comp. hane som är väldigt bitsk. De är ganska tjuriga av sig, och speciellt om dom är stora.

    Kommentar

    • man nam1
      • July 2011
      • 441

      #3
      Okej, så det är inte bara min som är lite halv-rabiat?
      Jag förstår inte riktigt den delen där det står att dom ska vara parbildande (enligt artbeskrivningen) eftersom hanen bara jagar bort alla från samma art. Men dom är ju fortfarande små så det kanske blir bättre med åren?

      Mvh Jimmy

      Kommentar

      Arbetssätt...