Ung Sciaenochromis fryeri Ahli lekt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CissiP
    • January 2014
    • 47

    Ung Sciaenochromis fryeri Ahli lekt?

    Är nybörjare! Har ett nystartat kar, 300 lit drygt. Har stoppat i lite olika fiskar, malawiciklider, som jag köpt och som det brukar vara så är det mindre fisk man köper. Köpt 3 st Sciaenochromis fryeri, Ahli, cirka 5-6 cm stora. Eftersom hannen inte är i närheten att färga ut så valde jag 2 ljusare och en mörkare och hoppades på 2 honor och 1 hane. De är glupska som sjutton och jag matar med pellets, en medelstor som de får nån enstaka kula av och senen mkt mindre pellets eftersom de är så pass små..

    Nu till frågan! En av de jag hoppas är honor ser ut som att hon har ägg i munnen. Kan det verkligen vara möjligt?!? Så tidigt? Trodde hon fått i sig ett par stora pellets men nu har hon gått flera timmar så här...

    Jag vet, jag kan vänta och se men jag är ju nyfiken nu!! :-) Vad säger ni med erfarenhet?
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Det är fullt möjligt att dom har lekt om dom är 5-6cm

    Kommentar

    • CissiP
      • January 2014
      • 47

      #3
      Ursprungligen postat av Jesper Broman
      Det är fullt möjligt att dom har lekt om dom är 5-6cm
      Jösses? Så kvickt? Det var som.... Ja, då har jag iaf en av varje kön, alltid något! Ha ha

      Tack för snabbt svar!

      Kommentar

      • CissiP
        • January 2014
        • 47

        #4
        Äh.. Hon käkade upp dom.. Eller släppte... 😕 Blev nog stressad när det dök upp 12 fiskar till + en ål i karet..


        Sent from my iPad using Tapatalk

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av CissiP
          Jösses? Så kvickt? Det var som.... Ja, då har jag iaf en av varje kön, alltid något! Ha ha

          Tack för snabbt svar!
          Nja - 2 honor kan fakstiskt också "leka" så helt säker på att du har ett par kan du inte vara innan det har blivit yngel. Annars som Jesper skriver kan de mycket väl leka när de är så små när de är så små - men i regel så håller inte honorna då och om de gör det så blir det väldigt få yngel även om det är ett par.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • CissiP
            • January 2014
            • 47

            #6
            Tackar Kjell! Det var nytt för mig! Då får jag fortsätta hoppas att jag prickat rätt kön på de 3 jag köpte...


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Kommentar

            Arbetssätt...