Julleyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefan.peterson
    • February 2007
    • 165

    Julleyngel

    Har "länge" tyckt att "det där var en bra grotta de hittat" jullarna, och hoppats på yngel.
    Häromdagen så jag ett yngel, men kund inte avgöra om det var en prinsessa eller annat.
    Idag såg jag till mig glädje att det var ett julle yngel, förvisso nog bara ett men iaf.
    Det som jag blir så förvånad, frågande inför är detta.

    I samma grotta, och kring den, samsas 2st "stora" jullar och en "liten", jag förmodar att den lille e hanen ?
    Men jag trodde inte att de kunde "leva i biggami" de hjälps åt att vakta grotan alla tre.

    Är det vanligt att de gör så ???
  • stefan.peterson
    • February 2007
    • 165

    #2
    Ursprungligen postat av stefan.peterson
    Har "länge" tyckt att "det där var en bra grotta de hittat" jullarna, och hoppats på yngel.
    Häromdagen så jag ett yngel, men kund inte avgöra om det var en prinsessa eller annat.
    Idag såg jag till mig glädje att det var ett julle yngel, förvisso nog bara ett men iaf.
    Det som jag blir så förvånad, frågande inför är detta.

    I samma grotta, och kring den, samsas 2st "stora" jullar och en "liten", jag förmodar att den lille e hanen ?
    Men jag trodde inte att de kunde "leva i biggami" de hjälps åt att vakta grotan alla tre.

    Är det vanligt att de gör så ???
    INGEN som vet ?

    Kommentar

    • stefan.peterson
      • February 2007
      • 165

      #3
      L
      Ursprungligen postat av stefan.peterson
      INGEN som vet ?
      Nähä, tydligen inte..intressant i sig 😊

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #4
        Ursprungligen postat av stefan.peterson
        L Nähä, tydligen inte..intressant i sig ��
        Nä, såhär kan vi inte ha det! Du måste ju få ett svar.
        Det är lite svårt att avgöra exakt hur grupperingen ser ut bland dina jullar - det skulle vara lättare att se irl eller på en bra film.
        Det kan förekomma ett visst bigamibeteende bland en del jullar. Jag har själv erfarenhet av detta när det gäller J. dickfeldi och J. transcriptus.

        För det första; vilken typ av "julle" har du? Hur många? Kan du få upp någon bild, gärna flera, på karet och fiskarna?

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #5
          Ursprungligen postat av stefan.peterson
          L

          Nähä, tydligen inte..intressant i sig ��
          Ja... Jag har ju ingen aning om hur jullar lever, men har för mig att Mats skrev om ett lite "swingit" beteende hos sessorna i sin stugtråd, och de skall väl egentligen leva i par de också...

          Nämen se! Där fick du ju ett svar av Tanganyika-kungen!
          Senast redigerad av Mr Woods; 21 January 2014, 19:22.

          Kommentar

          • stefan.peterson
            • February 2007
            • 165

            #6
            Tack tack Mats!
            Jag har med nöje och intresse följt en del av din trådar 😀
            Det är Marlieri det rör sig om. Ska försöka få till några foton i veckan.
            Med vänlig hälsning,
            Stefan

            Kommentar

            • stefan.peterson
              • February 2007
              • 165

              #7
              Inser att jag glömt förnya mitt gold medlemskap, så jag kan inte bifoga. Får försöka lösa det.

              Kommentar

              Arbetssätt...