Fungerar mixen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishfish
    • November 2009
    • 75

    Fungerar mixen?

    Jag vill ställa om mitt 300 liters kar till Tanganyika och har fallit för multisar och N. Pulcher. Fungerar det att ha dessa två arter ihop?
    300 liters Cayman Scenic körsbär: coboltblå dvärgguramis, mosaikguramis, pakistan botior, leopard danios, siamesiska algätare, ancistrus.
    60 liters guppys och ancistrus.
  • simpson
    • July 2012
    • 666

    #2
    Ursprungligen postat av fishfish
    Jag vill ställa om mitt 300 liters kar till Tanganyika och har fallit för multisar och N. Pulcher. Fungerar det att ha dessa två arter ihop?
    Det borde nog fungera bra, om du inreder så båda arterna får bra möjligheter att ta skydd etc.

    Är nog bra att ha lite tom sandstrand mellan snäckskalsbädden och stenröse för att ha en 'fredad' zon, multisar är nog de argaste fiskarna man kan hitta sett till sin storlek/volym.

    Kommentar

    • fishfish
      • November 2009
      • 75

      #3
      Tack för ditt svar. Om Multisarna är så tuffa sin storlek till trots så kanske det funkar att ha firefish, röda zebror eller L Trewavasavaen ihop med de?
      300 liters Cayman Scenic körsbär: coboltblå dvärgguramis, mosaikguramis, pakistan botior, leopard danios, siamesiska algätare, ancistrus.
      60 liters guppys och ancistrus.

      Kommentar

      Arbetssätt...