Knepigt att mata Malawi med rätt mängd...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    Knepigt att mata Malawi med rätt mängd...

    Vet inte om det bara är jag som anser att det är knepigt att mata Malawifiskar och veta att de får rätt mängd mat. Under 2 minuter skulle de kunna äta 500 gram granulat utan problem. De är ständigt hungriga och även om alla ser ut att äta är det alltid någon som magrar av ibland.

    Gäller att lita på magkänslan när man matar eller hur gör ni med Malawi??
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

    #2
    Jag har en doseringssked (motsvr. som man har till medicin) till mina, då vet jag hur mycket de fått. Allt eftersom de växer ökar jag på, enligt "magkänsla".

    EK
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      Är väl som med alla fiskar. Man matar med känsla. Sånt märker man ju över tid

      Skickat från min C6903 med Tapatalk now Free

      Kommentar

      • malawijanne
        • October 2006
        • 504

        #4
        För det mesta så matas malawiciklider för mycket och med fel kost, man ser ofta att dom är bleka tjocka och med små ögon kontra stor kropp.Problemet att en del magrar av, då brukar problemet vara att man blandar fel sorter, man kan inte blanda sorter hur som helst för alla är inte lika snabba på maten, då får en del mindre mat och magrar av.Janne


        En sida enbart för Malawiciklider. - Här diskuteras hobbyn i stort och smått. - ladda upp bilder/ videos. *********************************** OBS! Gruppen är emot all fångst och handel med vildfångad...




        Ursprungligen postat av henrikl
        Vet inte om det bara är jag som anser att det är knepigt att mata Malawifiskar och veta att de får rätt mängd mat. Under 2 minuter skulle de kunna äta 500 gram granulat utan problem. De är ständigt hungriga och även om alla ser ut att äta är det alltid någon som magrar av ibland.

        Gäller att lita på magkänslan när man matar eller hur gör ni med Malawi??

        Kommentar

        Arbetssätt...