Tanganyika ciklder till ett 100 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nailroth
    • July 2012
    • 108

    Tanganyika ciklder till ett 100 liters kar

    Hej har ett 100 liters kar som just nu håller guppy och platy men dom dör ungefär efter första kullen är släppt med perfekta vatten värden så tänkte jag ska göra något annat där i som inte är så hårt avlade som dom. Jag vill ju ha ciklider i karet och då verkar tang passa bäst då det finns många små och mini ciklider där ifrån.
    Karet är ett standard 100 liters alukar 75x35x35, Jag kan inte mycket alls om afrikanska ciklider så vet ju inte ens hur jag ska befolka karet.
    Jag har tittat på Prinsessan av burundi och den är ju väldigt vacker, dock så behöver den ju ett 80 långt kar så den funkar ju inte.

    Hur är Tanganyika ciklider är dom som SA ciklider där du bara kan ha ett par av en ciklid i ett kar om det inte är jätte stort? eller är dom mer som malawi där många är bättre?

    Finns det någon liknande prinsessan av burundi som skulle må bra i mitt kar, Vad för andra fiskar skulle funka i karet och med varandra?
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #2
    Om jag hade haft ett 100L ledigt så hade jag i alla fall prövat med prinsessor!
    Om det skulle visa sig vara för trångt kan du ju ha snäcklekare istället!
    Du borde väl kunna ha rätt många av dem i ett 100L om jag förstått saken rätt...

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      jag har N. pulcher ( en prinsessa det med) och N. multifasciatus i ett 110L o det är mer eller mindre kub-format. (dvs inte 80 cm långt). funkar kanon. yngel o allt. läs mer o titta här. mycket bilder

      Bifogade filer

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #4
        Riiiktigt snyggt Hannes!

        Kommentar

        • Nailroth
          • July 2012
          • 108

          #5
          Älskar att det finns gött med alger på stenarna ser helt underbart ut.
          Hur är det med snäcklekare? är dom alla ungefär liknande i storlek och beteende?
          Var får man tag på skal till dessa fiskar?

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            skalen köper jag på ICA maxi
            Bifogade filer

            Kommentar

            Arbetssätt...