Altolamprologus calvus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    Altolamprologus calvus

    Jag upptäckte att mitt par Altolamprologus Calvus har fått yngel. Såg massa yngel titta fram ur en liten malgrotta av keramik. Jag har hört att dessa yngel ska vara lite svåra att föda upp?? Någon som har erfarenhet av dessa??
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    #2
    Nu är det minst 49 st yngel som simmar tätt intill botten. Ynglen är vit-grå så de syns inte så bra mot en vit botten.
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • NinaB
      • October 2013
      • 2

      #3
      Hur stort kar har du och hur många i detta med calvusar? Och har du andra sortr också i det ? Många frågor är nyfikrn för jag vill starta upp ett calvus kar ? Berätta lite gärna .

      Kommentar

      • henrikl
        • November 2012
        • 639

        #4
        Ursprungligen postat av NinaB
        Hur stort kar har du och hur många i detta med calvusar? Och har du andra sortr också i det ? Många frågor är nyfikrn för jag vill starta upp ett calvus kar ? Berätta lite gärna .
        Jag har ett par calvus tillsammans med 5st snäcklekare i ett 180 liters akvarium. Jag har byggt upp inredningen med sten så calvus paret får grottor att vara i medan snäcklekarna har snäckskal.
        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          tja det är nog bara låta vara. mata på som vanligt så överlever nog en del ska du se

          Kommentar

          Arbetssätt...