Rödzebra hona som tuggar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emil Olsson
    • June 2012
    • 59

    Rödzebra hona som tuggar.

    Hej!

    Nu har min Rödzebra hona fått yngel.
    Men jag undrar ska jag stoppa henne i ett annat akvarium medans hon tuggar eller ska jag låta henne gå kvar i samma kar?
    Eller riskerar man då att hon sväljer dom eller blir ihjäl stressad?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är alltid risker med allt. Bäst för honan är oftast att hon får gå kvar i huvudakvariet fast då brukar ytterst få yngel klara sig.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Emil Olsson
      • June 2012
      • 59

      #3
      Okej då vet jag. men om jag väljer att tömma honan på yngel när ska man göra det då?
      Och är det svårt att tömma hon på yngel?

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        efter typ 3 veckor.

        jag brukade plocka upp henne över till yngelkaret. hålla henne i handen o klämma försiktigt på sidorna av munnen så munnen öpnnade sig o sen "skaka" ur ynglena

        Kommentar

        • Emil Olsson
          • June 2012
          • 59

          #5
          Okej tack för svaren

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Har man henne själv i ett spottkar så är väl det bästa att hon får gå tills hon är redo att själv spotta ut dem. Lite tålamod får man väl ha Inte för att det är min paradgren, men men...
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Animaniac
              Har man henne själv i ett spottkar så är väl det bästa att hon får gå tills hon är redo att själv spotta ut dem. Lite tålamod får man väl ha Inte för att det är min paradgren, men men...
              Fast ju längre hon får gå i ett "spottakvarium" ju hårdare kommer hon att bli attackerad när hon släpps tillbaka till huvudakvariet.
              Rent krasst är därför det bästa för honan (men inte för ynglen ) om hon får gå kvar och spotta i huvudakvariet och det näst bästa för honan är att plocka upp henne efter 3-3,5 veckor som hannes skriver och då "tömma" henne
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Emil Olsson
                • June 2012
                • 59

                #8
                Jag får nog tömma henne då och lägga ynglen i mitt yngelkar.

                Kommentar

                Arbetssätt...