Hemlighetsfull ciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nick
    • January 2003
    • 10

    Hemlighetsfull ciklid

    Ja, Hemlighetsfull ciklid är det jag söker, malawi eller Tanganyika, jag kör båda biotopperna blandat, Färg och beteende, man vill ju inte bli utan något.
    en Hemlighetsfull ciklid, liksom en mer stillsam ciklid, lite tillbakadragen, som glider runt inne bland de skyddande stenarna, som inte jämt är framme och simmar så ihärdigt. Känner ni till någon ciklid, eller annan fisk från dessa sjöar som ni tycker stämmer in på min beskrivning så är jag ytterst tacksam om ni vill skriva ner den eller dom fiskarna.

    <div align="right"></div id="right">Tack på förhand.
  • Nick
    • January 2003
    • 10

    #2
    Finns det inte några sådana fiskar?
    Är min beskrivning otydlig?
    en 3-5 sådana här fiskar med detta beteende skulle göra mitt akvarie fulländat.
    Jag ber er att anstränga er lite, det vore ytterst tacksamt.
    Tack på förhand.

    Kommentar

    • Securion
      • July 2003
      • 15

      #3
      Nubilaciklid kanske...? Dessutom väldigt mörk...

      Kommentar

      • furcifer dark
        • July 2003
        • 4

        #4
        Altolamprologus Calvus har jag själv haft och tycker att den passar på din beskrivning, men vet inte hur den går ihop med malawi. vet inte vad du har i övrigt heller å andra sidan. men den är riktigt ståtlig. kan vara riktigt galet men. (ja ja)

        Kommentar

        • Nick
          • January 2003
          • 10

          #5
          Tack för era förslag.
          Ja det är mycket vackra fiskar, ja jag ska tänka över saken, det var två helt klara alternativ.

          Kommentar

          • Tony
            • January 2002
            • 208

            #6
            Har du gott om plats i akvariet är ju frontosorna den firre som stämmer in exakt på det du beskriver.

            mvh
            Tony Englund

            Kommentar

            Arbetssätt...