Acei "äter" på rutan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rockholger
    • September 2011
    • 78

    Acei "äter" på rutan

    Hej alla.
    Här kommer en fråga i kategorin konstig beteende.
    I mitt 240l juwel har jag ett gäng aceier som har börjat äta på rutan, eller iaf försöker ser det ut som.
    Nån som har en aning om varför eller vad det beror på?
    Det började iom att jag bytte foder, men vet såklart inte om det är orsaken.
    Jag har även hongi och rödzebror i samma kar men de visar inte detta beteende.
  • Upq8776
    • May 2013
    • 22

    #2
    De kanske försöker skala bort algerna eller så var fodret inte i deras smak. Prova att byta tillbaka till det gamla fodret eller stoppa in altableter.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det är garanterat inget att bry sig om - låt dom skarpa lite alger eller andra matrester som nu kan sitta på rutan
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Rockholger
        • September 2011
        • 78

        #4
        Acei "äter" på rutan

        Jag är inte heller speciellt orolig, men nyfiken.
        De individer som beter sig på detta viset gör det högt upp på glaset, men inte ända uppe vid ytan, typ 5-10cm under och ingen annanstans. Det är inte mer alger där än på nåt annat ställe, snarare mindre.
        Och vad gäller det nya fodret så glufsar de i sig friskt av det.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Det kanske är mindre alger där just för att de är där och skrapar

          Se´n kan det kanske finnas små saker att äta där, som är svåra att se.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...