Ciklider i 30cm djupt kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    bara köp!

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      har en vägg här hemma där det skulle passa fint, men ekonomin tillåter inte nu

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #18
        Ursprungligen postat av Kawe
        Hallå
        Nu har jag inte varit här på ett tag, skoj att se att forumet lever vidare utan mig =).
        Och nu till min fråga. Är det rimligt att ha Malawi i ett så grunt akvarium? Måtten lyder; 0,3x1x4m. alltså 1,2m3.
        Trivsamt eller skräp?
        Visst lever forumet vidare - spektakulärt akvarium vill jag mena - apropå spektakulärt (o kanske ngt OT) vad hände egentligen med den där klockan senare:
        Klocka i plurret
        En tråd med sina poänger från en tid tillbaka...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #19
          Ursprungligen postat av erikthur
          Visst lever forumet vidare - spektakulärt akvarium vill jag mena - apropå spektakulärt (o kanske ngt OT) vad hände egentligen med den där klockan senare:
          Klocka i plurret
          En tråd med sina poänger från en tid tillbaka...
          Det kan ju ha varit århundradets tråd. Satan vad det stack i ögonen på folk

          Rolig idé ändå
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Det kan ju ha varit århundradets tråd. Satan vad det stack i ögonen på folk

            Rolig idé ändå
            Hehe, vilken tråd... Urdumt om uttrycket tillåts. Visst, idén var väl inte så upprörande, men förstår att priset på klockan stack i ögonen på en del, att han tänkte skaffa en så dyr klocka att ha som akvarieornament När många nog tänker till lite innan de skaffar en BTN-bakgrund för några tusen.

            Se´n undrade nå´n om det var zoopets längsta tråd, med sina ynka 10 sidor... Måste varit innan Rottweilertrådens födelse
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Kawe
              • May 2004
              • 279

              #21
              Haha. Klocka i plurret var faktiskt mitt allra första inlägg här. Det var också anledningen till varför jag gick med som medlem i Zoopet, för att höra efter vad andra hade för erfarenhet av stål och guld i akvarium. Kul att det är ihågkommit ändå . Sedan dess har jag köpt på mig en hel drös nya klockor då intresset inte har svalnat. Jag har dock inga planer på att sänka ner dessa i mitt nya akvarium .

              @erikthur, för att besvara din fråga så sålde jag den klockan något år senare till förmån för en ny och ännu dyrare klocka

              /K.
              Senast redigerad av Kawe; 10 May 2013, 19:23.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Kan förstå att klockor kan vara föremål för intresse, och t.o.m som hobby, då de väl ofta är små konstverk och hantverk, när man tittar på de pilliga små urverken Har man mycket pengar, så varför inte ha en dyr hobby. Men vet ju inte om jag skulle kombinera den hobbyn med akvariehobbyn

                För övrigt börjar väl den här tråden bli lite OT
                Senast redigerad av Shepard; 10 May 2013, 19:34.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • larsemil
                  • June 2008
                  • 172

                  #23
                  Sv: Ciklider i 30cm djupt kar

                  Du kan ju köra snäcklekare. Tror jag skulle kunna bli riktigt kul. En lite större koloni.

                  Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

                  Kommentar

                  Arbetssätt...