Malawizebra yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    Vad är en malawi zebra? Alla ciklider från malawisjön är ju malawiciklider. Men det finns många zebror. Så vilken har du?
    Oavsett vilken av Metriaclima zebra-varianterna det är så skiljer de sig ju inte i beteendet.

    Lämna en kommentar:


  • Guppy_johan
    svarade
    Pseudotropheus Zebra!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Malawizebra yngel?

    Ursprungligen postat av Guppy_johan
    Okej det gjorde det lite svårare, för är sugen på att få ynglerna att överleva men samtidigt vill jag inte att honan skall bli "mobbad" när hon återvänder!

    Hon går i samma kar som röd zebra, Golden och då Malawi zebra! Vill ju att något av yngelnar skall överleva!
    Vad är en malawi zebra? Alla ciklider från malawisjön är ju malawiciklider. Men det finns många zebror. Så vilken har du?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • Guppy_johan
    svarade
    nja det är mindre stenar som ligger på hög och så har jag lite större stenar i andra ändan av karet där det är större sten!

    I det minder så får ej de fiskar plats utan ancistrus ynglerna hänger där!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Guppy_johan
    jo men det har jag faktist, ett stenrös och stora rötter!

    Hoppas på att dem överlever annars kommer det väll en kull till senare

    Tusentack för dn hjälp och kunskap!
    Nja ett stenrös låter inte så mycket

    Lämna en kommentar:


  • Guppy_johan
    svarade
    jo men det har jag faktist, ett stenrös och stora rötter!

    Hoppas på att dem överlever annars kommer det väll en kull till senare

    Tusentack för dn hjälp och kunskap!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Om du har gått om sten (speciellt småsten) i akvariet så klarar sig oftast en del yngel

    Lämna en kommentar:


  • Guppy_johan
    svarade
    Okej det gjorde det lite svårare, för är sugen på att få ynglerna att överleva men samtidigt vill jag inte att honan skall bli "mobbad" när hon återvänder!

    Hon går i samma kar som röd zebra, Golden och då Malawi zebra! Vill ju att något av yngelnar skall överleva!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Beror lite på syftet med odlingen. Vill du ha ynglen och har plats för att dra upp dom och sedan kan bli av med dom när de växt till sig så bör du flytta honan till ett "spottakvarium".

    Dock så är det sedan alltid lite lurigt att flytta tillbaka honan till huvudakvariet eftersom hon ju då är nykomling och sådana blir ofta hackkycklingar.

    Lämna en kommentar:


  • Guppy_johan
    startade ett ämne Malawizebra yngel?

    Malawizebra yngel?

    hej

    Om jag förstår rätt så är detta en munruvare.

    Jag har en hona som munruvar nu och är det vettigt att flytta henne till ett annat akvarie där hon går själv med några ancistrus? Blir hon kanske för stressad av att bli flyttad?

    Tips och råd mottages!
Arbetssätt...