Rödzebra ciklid kan man ha golden Cikliden tillsammans?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chrille92
    • October 2011
    • 2

    Rödzebra ciklid kan man ha golden Cikliden tillsammans?

    Hej

    Jag behöver hjälp jag undrar om man kan ha rödzebra ciklid tillsammans med gul golden Cikliden?
    Vad jag har hört så är rödzebra Cikliden aggresiv och det skall inte golden vara därför undrar jag vill att någon svarar mig så fort dem kan
    Tack mvh Chrille
  • GlennWiberg
    • May 2011
    • 301

    #2
    Ska med skaffa Golden. Tror inte det blir några problem att hålla dom med Röd Zebra. Mina Röda Zebror är extremt lugna och inte alls aggressiva.

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Ursprungligen postat av Chrille92
      Hej

      Jag behöver hjälp jag undrar om man kan ha rödzebra ciklid tillsammans med gul golden Cikliden?
      Vad jag har hört så är rödzebra Cikliden aggresiv och det skall inte golden vara därför undrar jag vill att någon svarar mig så fort dem kan
      Tack mvh Chrille
      Jo det det går bra, inga probs.
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Chrille92
        • October 2011
        • 2

        #4
        Kan man även ha hongi ciklid tillsammans med dem fiskarna?

        Kommentar

        • endymion
          • October 2006
          • 680

          #5
          Ursprungligen postat av chrille92
          kan man även ha hongi ciklid tillsammans med dem fiskarna?
          ja

          Kommentar

          • Vanish
            • April 2011
            • 900

            #6
            Ungefär vad jag satsar på för fiskar när jag väl ska dra igång ett malawi Kanske johanni också och/eller demasoni. Sen kanske rostciklid. Men har inte satt mig in så nogrant i det hela än :P

            Kommentar

            • malawijanne
              • October 2006
              • 504

              #7
              Jag har faktiskt aldrig blandat labidochromis hongie med labidochromis careulus, också kallad golden, men jag skulle försöka undvika det.
              Om du vill ha gula så finns salusi, johanni, msobo, dom äter ungefär lika mycket som hongie, dom har ungefär samma temperament.
              Det är tre själ som väger tungt , samma temperament, salusi, johanni msobo är lika bitska på maten, golden är lite besvärligare,dom tynar gärna bort om du inte matar tillräckligt, sedan det tredje som kanske inte är den största risken, men kan man undvika att blanda fiskar från samma art, så tycker jag att man skall undvika att göra det.Janne

              Kommentar

              Arbetssätt...