Inte i ett Malawikar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    Inte i ett Malawikar?

    Vilka fiskar passar inte i ett Malawikar. Som är direkt olämpliga och inte skulle må bra. Främst kanske då vilka sorters malar som inte hör dit och kan man ha Botior?
    Ph ska väl vara högre? Om man ska ha nån liten växt- vilken klarar det bäst?
    350 l
  • malawijanne
    • October 2006
    • 504

    #2
    Ancistrus tycker jag är den bästa mal man kan ha i en malawibalja, praktbotier funkar, sedan så funkar det med en massa l malar, jag kan tyvärr inte namnen på dom.
    Ph är bra om det ligger över 7, men har du kommunalt vatten vatten, så räcker det med att du byter hälften av vattnet varje vecka för att hålla uppe ph.
    Jag använder inga preparat eller salt i mina kar bara vattenbyte en gång i veckan.
    Cryptocoron, anubias, javaormbunke funkar med malawiciklider.
    Jag själv har inga växter i mina akvarier.Janne


    malawi.forum24.se

    Kommentar

    • AnnikaMo
      • November 2008
      • 198

      #3
      Praktbotior funkar utmärkt...har 17st i mitt malawikar.
      Har även Gibbiceps, L091- Three Bacon Pleco och vanliga ancitsrusar.
      Siamensis är ju aldrig fel med algerna...

      Min kompis har L200. plecostomus, blå panacemal.

      Jag skulle rekommendera salt vid vattenbyte men det går delade meningar om detta.
      Själv kör jag på grovsalt utan jod ifrån Ica. Har inga sjukdomar eller nitriter..
      Häller i beronde på storleken på karet förstås.

      Vad gäller växter så är väl anubis det som klarar sig bäst hos malawi men jag kör med plastväxter när jag har mycket malar.
      Det blir dyrt i längden annars.
      Hoppas jag kunde ge dig nåt tips. Annika

      Kommentar

      • Anki L
        • August 2011
        • 606

        #4
        TAck för era tips! Glädjer mig att höra att Ancistrus och Botior går bra. Det är mina favoriter....
        350 l

        Kommentar

        Arbetssätt...