Fråga om Placidochromis sp. 'phenochilus tanzania', Lupingu:)
Köpte en grupp Placidochromis sp. 'phenochilus tanzania', Lupingu för en tid nån som har erfarenheter av dessa? Hur gamla och stora brukar dom vara innan hanarna färgar ut helt?
Sedan är det svårt att ge ett direkt svar på din fråga - det beror lite på omständigheterna (hur stort akvariet är och vilket sällskap den har) innan de färgar ut.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Den har jag läst, den som gjorde att jag fastnade för dom även försökt hitta info på nätet. Just nu går dom i ett 375 liters ihop med mbunas. Köpte en grupp på 4 men just nu verkar man inte kunna se nån könsskillnad, Gäller väl bara att ha tålamod
Den har jag läst, den som gjorde att jag fastnade för dom även försökt hitta info på nätet. Just nu går dom i ett 375 liters ihop med mbunas. Köpte en grupp på 4 men just nu verkar man inte kunna se nån könsskillnad, Gäller väl bara att ha tålamod
Hur stora är dom?
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Då borde det definitivt gå att se vad som är hane eller hona även om inte hanarna är helt utfärgade. Men som sagt som endymion skriver så beror det en del vad du har för andra arter i akvariet.
Akvaristiska hälsningar
Då borde det definitivt gå att se vad som är hane eller hona även om inte hanarna är helt utfärgade. Men som sagt som endymion skriver så beror det en del vad du har för andra arter i akvariet.
Här tre av dom jag har plus en Metriaclima black dorsal, har ganska många olika sorter just, hongi, röd zebra, Golden, Aulonocara OB, Aulonocara ruby red och elegantus mpanga.
Kommentar