Paletterna åt en del av ynglerna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gurami
    • March 2003
    • 414

    Paletterna åt en del av ynglerna

    Idag när jag kom hem från landet så var det bettydligt mycke mindre yngel. Kanske 10 yngel kvar av min 30?

    Kan det vara mammas fel som hade kört ner handen och matat ynglerna?
    Så att föräldrarna stressades?
    Eller?
    MVH Daniel
  • doohan
    • February 2003
    • 262

    #2
    En fråga är ju om du hade fler fiskar i akvariet än just föräldrar paleterna + deras yngel? För det är ju så att stor fisk äter liten fisk, och paletterna brukar tappa sitt beskydd mer och mer ju längre tiden går och då blir det lättare för dom andra fiskarna i akvariet att käka upp dom. Sedan så kanske det inte finns så gott om gömställen för dom så liven? Lite svinn blir det alltid även om det bara var föräldrar fiskarna + deras yngel i akvariet.
    Mvh Ronney

    Kommentar

    • Volds
      • August 2002
      • 64

      #3
      Der skal nok lidt flere oplysninger til for at give en forklaring.
      Har du andre fisk i akvariet..?
      Selvfølgelig kan forældrene blive stressede, men det plejer nu ikke at føre til, at de æder deres yngel. Hvis det er første gang de yngler kan det dog være en del af forklaringen.
      Jeg synes dog det lyder lidt voldsomt at du har mistet 2/3 af ynglen. Hvad fodrer du med, og hvor gammel er ynglen..?

      Volds

      Kommentar

      • Gurami
        • March 2003
        • 414

        #4
        Nej, jag har ingen fisk i akvariet tog bort dom fiskarna till andra akvariet när jag såg att dom hade fått yngel.
        Men nu är det ungefär 12 kvar. Dom växer för fullt. Det är rätt bra att dom inte blev alldeles för många.
        Jag vill verklingen att dom ska bli stora så jag får he tillbaks dom andra fiskarna för det är alldeles för trångt i det akvariet.

        Men hur fort tar det innan dom liknar en palett? Har haft yngerlerna i´över en vecka,
        MVH Daniel

        Kommentar

        • Volds
          • August 2002
          • 64

          #5
          Der går noget tid endnu. Jeg har et kuld fra 30. marts, og de er ca. 2 cm. store nu...de er begyndt at ligne paletter, men er vanskelige at kønsbestemme.Hvilke andre fisk skal de gå sammen med?
          Volds

          Kommentar

          • Gurami
            • March 2003
            • 414

            #6
            Okej. Så när dom är 2cm liknar dom paletter? Nja det är bara ungfödare: Svärdbärare, platy och guppy + ancitrus
            MVH Daniel

            Kommentar

            Arbetssätt...