Fronosor + annan fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Frontosan
    • February 2002
    • 154

    Fronosor + annan fisk

    Hej!
    Jag har ett akvarium på 450l. I det akvariet har jag 7st frontosor ( Ska sälja 3st hanar) och en synodontis mal och en konstig art av ancistrus och en stor gibbiceps. Jag skulle gärna vilja ha någon till ciklid i akvariet men kan man ha någon till över huvud taget? Om man kan ha det kan ni tipsa mig om några roliga tanganyiker kanske sexfasciatus eller någon lepediocromis kan gå?
    jag har sätt på många bilder att man har sand och lägger stora stenar på botten skall frontoser ha så?
    Tacksam för svar: Matte

    Ps frontosorna är mellan 12-35cm långa.Ds

    Mattias forselius
    Mattias forselius
  • kilova
    • March 2002
    • 87

    #2
    kolla in ventralis

    kim l
    Mvh Kim
    Tropheus moori golden kazumba F1 ,,Tropheus moori kejsare ,,Tropheus moori bärnsten F1,, Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF ,,Tropheus dubosi F1 ,,Tropheus Black kiriza VF ,,Tropheus red chimba F1 ,,Tropheus black pemba F1

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej Mattias,
      Det kan vara svårt att släppa in nya fiskar till ett akvarium med så stora frontosor som 35 cm. De kan lätt betraktas som byte.
      I sin naturliga miljö äter frontosor vanligtvis sandciklider som Cyprichromisar eller Ophthalmotilpia.
      Det är dock lite individuellt om de tar andra fiskar i akvarium, men om de gör det så har de inga som helst problem att t.ex. käka upp fullvuxna Tropheus.
      Jag hade nog i första hand valt att hålla dem antingen ensamma eller ihop med t.ex. fiskar i prinsessgruppen eller Julidochromisar eftersom dessa brukar ha vett på att hålla sig undan.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell


      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Frontosan
        • February 2002
        • 154

        #4
        Kan man inte ha neolamprologus sexfasciatus eller någon lepediolamprologus med de. Kan det gå att ha kendalli eller elongatus.
        Tacksam för svar: Matte


        Mattias forselius
        Mattias forselius

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Hej igen,
          Visst kan man.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...