Neolamprologus leleupi "apelsin".

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GeesHaud
    • March 2002
    • 10

Neolamprologus leleupi "apelsin".

Jag har fyra stycken som gått hos mig sedan de var 3 cm. Nu är de fullvuxna men har (mig veterligen) aldrig lekt. Nu till min fråga:
    En utav dessa har försvunnit i en av mina stenrös. Den kommer inte ens fram vid matning. Mina leleupisar har aldrig bråkat och den försvann väldigt tvärt från att dagen innan vara med vid matningen. Kan det vara så kul att hon skyddar rom? Eller är hon död? Vad tror ni?
    Mvh Niclas

• blaps
    • February 2002
    • 153

Den kanske blivit sjuk? Soten kanske?

Fridens liljor,
    <b><font color=red>Klas</b></font id=red>
    Fridens liljor,
    <b><font color=red>Klas</b></font id=red>

Kommentar

• GeesHaud
      • March 2002
      • 10

Nja, jag tror inte det då man oftast brukar kunna se dem försöka ta steget mot maten men att de kommer på att de har "soten" och backar tillbaka.
      Ska jag behöva slita ut allt och hitta en död kompis. Snälla säg att det inte är så.

//Niclas

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

Hej Niclas,
        Det är naturligtvis omöjligt att veta vad som hänt, så ge dig till tåls en tid. Även om den är död så kan inte en såpass liten död fisk rubba balansen i ett väl inkört akvarium.
        Allmänt kan man dock säga att det krävs ett rejält stort akvarium (eller en massa tur) för att man skall kunna hålla 3 könsmogna lelelupi tillsammans i ett akvarium.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell

Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• GeesHaud
          • March 2002
          • 10

Tack! Jag avvaktar så får tiden utvisa resten.

Mvh Niclas

Kommentar

Arbetssätt...