Röda och gröna malawiciklider?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #16
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ja

    Men hinderin är ju som sagt rätt röd (dock inte enfärgat) även i naturen.
    Sedan kan man väl med lite god vilja kalla rödzebrahonorna för röda. Är den röd eller orange http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=95&SOK=1 - välj själv
    många är ju inte ens röda, utan biega. syftar inte på fiskarna på länken.

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Men då rör det sig inte om naturformen - utan framavlade. I naturen är dom inte alls så röda som de som ibland finns i affärerna

    nä, det vet jag. många hongisar är ju också gul/blåa istället för röda. men red top hongi är väl naturligt förekommande va? har för mig det

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      många är ju inte ens röda, utan biega. syftar inte på fiskarna på länken
      .
      Nejdå alla honor av de s.k. röda rödzebrahonorna (finns ju andra färgmorfer som OB också) har den färg som på fotot i länken. hanarna däremot är ibland beige/rosa. Dessa är rätt vanliga i handeln, men ovanliga i sjön (där är nästan alla hanar blå) - men det är ju efter honorna som de kallas för "rödzebra"



      nä, det vet jag. många hongisar är ju också gul/blåa istället för röda. men red top hongi är väl naturligt förekommande va? har för mig det
      Populationen av Labidochromis sp. 'hongi' från Hongi har en orange ryggfena. Är det rött så är det framodlat.

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...