För mycke flås i akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • volvo
    • January 2003
    • 5

    För mycke flås i akvariet?

    Mina Tanganyika ciklider undrar om dom tycker om när det är strömt i vattnet. Har ett powerhead som kör 3000 litert i timmen i ett 660 liters kar. Tror Ni dom gillar de eller är det för strömt????

    Snälla ge mig lite tips och råd.

    Tack!
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Mina Tanganyika ciklider undrar om dom tycker om när det är strömt i vattnet. Har ett powerhead som kör 3000 litert i timmen i ett 660 liters kar. Tror Ni dom gillar de eller är det för strömt????
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Det ser du väl på dem... Det låter annars inte så farligt strömt.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Beror väl lite på vilka tanganyika du har, för de allra flesta är det OK.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • volvo
        • January 2003
        • 5

        #4
        jag har några prinsessor, apelsin ciklider och Calvus. Fontoser kommer jag att lägga ner om ett par dagar.

        Kommentar

        • Ante1
          • December 2002
          • 385

          #5
          om du slänger ner Frontosor som är lite större så har du snart bara Frontosor i burken, resten har blivit mat.

          http://hem.passagen.se/turbonito/

          Simma Lungt!
          -jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker...

          Kommentar

          Arbetssätt...