vilka ciklider ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • scandtraxx
    • August 2010
    • 80

    vilka ciklider ?

    vilka tycker ni att jag ska ha när jag har fött upp mina kampfiskar ?

    jag kommer ha ett 100 Liters akvarium sen och där hade jag tänkt att ha ciklider men vet inte vilka så ett litet tips om fina och ganska lättskötta ciklider
    Man Får Vara Som Man Är Om Man Inte Blev Som Man Skulle
  • Saturnus80
    • October 2009
    • 943

    #2
    Palettciklider.
    //Daniel

    110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
    23l aqualandscape med dvärgkulor

    Kommentar

    • Kirtap
      • July 2003
      • 19

      #3
      Ursprungligen postat av scandtraxx
      vilka tycker ni att jag ska ha när jag har fött upp mina kampfiskar ?

      jag kommer ha ett 100 Liters akvarium sen och där hade jag tänkt att ha ciklider men vet inte vilka så ett litet tips om fina och ganska lättskötta ciklider
      Kanske någon av följande?
      Bågciklid
      Fjärilsciklid
      Någon av snäcklekarna

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Tråden är startad i kategorin "Afrikanska ciklider" så håll er till tips om sådna eller tråden låses.

        Annars är som sagt något variant av palleterna eller snäckskalslekare lämpliga att satsa på.

        Man kan också gå in i Zoopets artregister och söka på lämpliga fiskar för ens eget akvarium (utifrån längden på akvariet).
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kirtap
          • July 2003
          • 19

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Tråden är startad i kategorin "Afrikanska ciklider" så håll er till tips om sådna eller tråden låses.

          Annars är som sagt något variant av palleterna eller snäckskalslekare lämpliga att satsa på.

          Man kan också gå in i Zoopets artregister och söka på lämpliga fiskar för ens eget akvarium (utifrån längden på akvariet).
          Missade det.

          Då ändrar jag till:
          Någon snäcklekare eller thomasi.

          Kommentar

          Arbetssätt...